Gå til innhold

eks-Trener Steinar Nilsen


Step_up

Anbefalte innlegg

Ser at han ikke har en tråd enda, så da oppretter jeg den.

En veldig viktig tråd. Som vi vet så kan mye gå gale når Steinar rokkerer rundt på laget. Dette kan trygt sies å være ett sikkert tegn på at man burde drive med noe annet...Ett lite utdrag fra dagens avis:Han kommer ikke til å frede midtbanen som sørget for Branns beste kamp denne sesongen.

 

Nilsen:Det er selvfølgelig aktuelt å gjøre endringer

 

Huff, dette er bare trist :nei:

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare si at jeg skjønner ikke hva Nilsen holder på med.. Er han betalt utenfra for å kjøre laget i grøfta eller noe?

Skal sies at jeg syns han har forbedret seg et bittelite hakk i de siste par kampene i forhold til spissvalg.. Men han har fortsatt en veldig lang vei å gå om han ønsker støtte fra meg for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nilsen sluttet etter å ha "mistet garderoben", akkurat som Mjelde. Mens Mjelde visstnok var for snill for å få folk til å yte, var Nilsen for brutal som leder. Illojaliteten og ansvarsfraskrivelsen til en del av disse spillerne våre er utrolig provoserende.

Lenke til kommentar

Nilsen sluttet etter å ha "mistet garderoben", akkurat som Mjelde. Mens Mjelde visstnok var for snill for å få folk til å yte, var Nilsen for brutal som leder. Illojaliteten og ansvarsfraskrivelsen til en del av disse spillerne våre er utrolig provoserende.

 

 

er det illojalt å gi signaler når treneren ikke har en spilleplan, gjør rare laguttak og bytter? Er det illojalt å gi signaler når treningene er av laber kvalitet? Er det illojalt å gi beskjed når treneren endrer på det som virker?

 

Jeg synes spillerne viser seg ansvarsfulle ved å vise at de ikke er bekjent med det de har levert.

At laget kunne gjort det mye bedre er det ingen tvil om! Men hvem er det som skal motivere spillerne til dette? Hvem er det som skal gi de en spilleplan? Hvem er det som skal gjøre taktiske endringer når ting ikke virker? Hvem er det som skal gi de beskjed om hva de må endre? Hva de skal fortsette med? Svaret på alt dette er treneren!

 

mener du på ramme alvor at Steinar har gjort en så god jobb i Brann at han bør fortsette? At Nilsen mistet garderoben er hans feil ene og alene! Når man ikke har en plan å jobbe etter på banen, da er det ikke lett å spille fotball. Og når man ikke klarer å gi ett lag klare instrukser, hvordan skal da denne spillergruppen klare å respektere denne treneren da? Skal de da løpe uten å ha løp som fører til noe? skal slå langspasninger når de egentlig behersker kortpasninger mye bedre?

 

Jeg tror ikke på at spillerne slår de samme pasningene med viten og vilje. Jeg tror ikke at spillerne slår så mange feilpasninger av egen fri vilje, og da er spørsmålet:hva skyldes disse feilvalgene? Er ikke det da litt lurt å få spillerne til å endre sine valg? Med mindre man faktisk vil spille slik...

Lenke til kommentar

Så klart, det er Steinar Nilsen som slår feilpasninger mens han står på sidelinjen. Det er han som bommer på de klare 100% sjansene. Når Eirik Bakke takler så det suser, så er det egentlig Steinar Nilsen i forkledning. Da Fyllingen scorte så var det Steinar Nilsen som stod i mål og slapp inn målet, han var også forsvaret som lot målscoreren passe fritt og skyte. :roll:

 

Det var Steinar Nilsen som ga seg selv en jobb i ledelsen/styret/whatever når ting gikk dårlig.

 

Jeg holder ikke med Brann, men det får da være grenser til syting. Spillerne må ta sin del, og det sa Steinar Nilsen også. Vil du si at spillere som tjener flere millioner i året har prestert godt nok? Er det virkelig Steinar Nilsen sin feil hvis Huseklepp bommer på åpent mål fra 3 meter gang på gang? Hvis en spiller bommer på en straffe, er det Steinar Nilsen sin feil?

 

Spillerne er stort sett heldige som ikke risikerer å få fyken. Verste scenario er at de blir benket eller solgt, men de har da fortsatt jobben sin.

Lenke til kommentar

om spillerne slår feilpasninger, bommer på skuddene, går for seint i press/går ikke i press i det hele tatt...Da er det liksom trenerens jobb å gi klar beskjed om at de skal kutte ut de lange pasningene de bommer med, det er hans jobb å få spillerne til å avslutte bedre, han må og si når spillerne skal gå i press, slik at man har en standard å forholde seg til. Man har en plan for hvordan man skal angripe, man har en plan for hvordan man skal forsvare seg. Synes du Steinar har gjort en god jobb på disse punktene?

Lenke til kommentar

Det virker som du tror spillerne ikke kan tenke selv... Hvis en spiller prøver å slå en langpasning 3-4 ganger uten å lykkes, da skal han slutte med det. Finne andre løsninger, kortere og enklere pasninger. Det er ikke slik at treneren skal si alt en spiller skal gjøre.

 

Du mener jo det er snakk om noen av Norges beste fotballspillere på dette Brann-laget og da tror jeg de forstår fotball såpass godt at de ikke trenger en trener som gir de alt med teskje.

Lenke til kommentar
Det virker som du tror spillerne ikke kan tenke selv...

 

selvfølgelig kan de det.

 

 

Hvis en spiller prøver å slå en langpasning 3-4 ganger uten å lykkes, da skal han slutte med det. Finne andre løsninger, kortere og enklere pasninger. Det er ikke slik at treneren skal si alt en spiller skal gjøre.

 

 

helt riktig, men jeg begynner å lure på taktikken treneren har lagt opp(hvis han har lagt opp noen), når det skjer flere ganger enn de 3-4. Og vi vet jo at SN liker langpasninger...han tar jo ut Gylfi, hvordan vite hva slags taktikk den mannen bruker?

 

 

Du mener jo det er snakk om noen av Norges beste fotballspillere på dette Brann-laget og da tror jeg de forstår fotball såpass godt at de ikke trenger en trener som gir de alt med teskje.

 

det er snakk om to spillere. Huseklepp viste i fjor at han er det og PVM er jo venstrekanten med flest målpoeng i TL og er og Brannspilleren med flest målpoeng.

 

Det handler ikke om teskje, men å ha en plan over spillet.

Det handler om å gjøre de nødvendige grepene når ting begynner å gå dårlig. Det handler om riktige disponeringer og å holde treninger som gjør at man kan gjøre ting best mulig når kampen kommer. For å hodle det på det rene:hvis man trener inn ett angrepsmønster og driller inn en forsvarstaktikk på trening, da er det mye lettere å gjøre det på kamp hvis alle vet hva de skal gjøre. Slik Brann har fremstått så viser de jo ikke tegn til samhandling.

 

hva ville du frem til med dette innlegget?

Lenke til kommentar
er det illojalt å gi signaler når treneren ikke har en spilleplan, gjør rare laguttak og bytter? Er det illojalt å gi signaler når treningene er av laber kvalitet? Er det illojalt å gi beskjed når treneren endrer på det som virker?

 

Det er illojalt å skyve ansvaret over på treneren etter en kamp som mot Fyllingen, hvor spillernes innsats var så langt under de man kan forvente at de burde være opptatt med å slakte seg selv istedet. Den kampen burde Brann ha vunnet selv om Nilsen hadde vært på ferie, og spillerne hadde tatt ut laget selv. Det tapet som utløste treneravgangen er ikke et resultat av dårlig trenerarbeid.

 

mener du på ramme alvor at Steinar har gjort en så god jobb i Brann at han bør fortsette?

 

Tja. Av alle råtne eplene som ligger i Brann-kurven, var Steinar Nilsen definitivt ikke blant de verste. Han har aldri fått muligheten til å bygge det laget han ble forespeilet under kontraktsforhandlingene med Brann. Jeg skulle gjerne sett andre ut døren før Steinar Nilsen, både i styre, administrasjon og spillergruppe.

Lenke til kommentar

uten en plan selv mot Fyllingen, så blir ting veldig vanskelig. Men han valgte å stille med en guttespiller i forsvar, og han klarte altså ikke å markere ved målet. Mot ett lag som man vet vil jobbe som f..., da er det i grunn lurt å ha en plan. Uansett om de er i tredje eller eliten...Spillerne ble stresset, og da må man ha noen som får de til å bevare fatningen.

 

vel, i fjor kom vi på 5.plass og vi ligger på 13 med ett lag som har blir forsterket(Mjelde og Gustav), og man har kvittet seg med ett uromoment(Siggy). Han burde ha forbedret 5.plassen fra i fjor!

Ja vi burde ha utnyttet sjansene mye bedre og ja forsvaret har vært elendig. men hvem er det som kan få de til å endre på det de gjør? jo, treneren. Nå har det blir omrokkert litt i styret og vi har flere nye medlemmer der. styret bør nesten få litt tid til å få satt seg...

Lenke til kommentar

Ønsker Brann til lykke i 1. divisjon og senere 2. divisjon.

 

Får håpe dette blir en lærepenge for fremtidige trenere...

Samtidig synes jeg enkelte klubber bør gå i seg seg angående fremgangsmåte ved å skaffe seg trenere.

 

 

og hvorfor tror du vi havner i første og senere andre? med ett bedre lag enn i fjor så ligger vi på trettende. Snart løsner det offensivt...

 

Hvordan lærepenge? når du som trener ikke gjør jobben din på en skikkelig måte, da ryker du ut? Jeg tror ikke Brann visste at vi ikke skulle ha en spilleplan eller en bestemt måte å organisere oss på defensivt da Steinar overtok...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Og i dagens BA ser han bare EN vesentlig forandring på laget siden han sluttet :!: . Vel Steinar, han har gjort mange endringer. blant annet har han gitt spillerne en klar plan, han bruker ikke Gylfi, og taktikken han bruker gjør faktisk at vi har en grunn til å slå langpasninger! Han har med andre ord gjort en glimrende jobb med å rydde opp i rotet ditt. Har aldri vært overrasket over fotbakkforståelsen din!

 

Faktisk er jeg overrasket over at du kommer til å holde med TIL i dagens kamp, siden du har hovedansvaret for tabellplasseringen vår!

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg og hvorfor Steinar var så dårlig som trener for Brann. Presterer etter kampen å si at Gustav er en for god fotballspiller til å bomme på den sjansen han scoret på :roll: .

Og ved det soleklare kortet til Koppinen som gjerne kunne vært direkte rødt, så sier han at Gustav er smart og Mika får sitt andre gule...Jeg tror jeg aner hva han snakker om, men slike taklinger kan medføre store skader. rart at noen forsvarer Steinar for hans resultater i Brann. disse kommentarene forklarer en del om fotballforståelsen til Nilsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...