Gå til innhold

SSD for Kun W7 Ultimate


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei. Har En WD 1TB til ny systemet, men så satt jeg å så litt rundt og tenke kansje jeg skulle kjøpe en raptor til kun OS og noen spill. Men jeg så også på SSD lagring og tenkte jeg kansje skulle prøve det.

 

Jeg har ikke mer en Ca 1000Kr til Ny HDD elr SSD men er ganske grønn på SSD, så lurte jeg på om det er vert det og betale litt over 1000kr for en med 32Gb(Ytelses messig)

 

Tenkte jeg skulle ha OS på SSDn og resten på WD HDDn.

 

Og Hvordan er det og overføre OS fra En HDD til en SSD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Høres rart ut å installere spill og programmer på sekundær disken sin...!

Da er jo ikke ytelsen et punkt lenger, da er jo poenget bort med SSD.

Tanken bak det hele var bare en raskere Windows Boot.

Lenke til kommentar

Da kan du nok heller spare pengene, det er det ikke verdt.

Mer fornuftig med en stor nok SSD for så å kjøre alle programmer derifra.

 

Veldig mange og inkludert meg hadde klart seg med en forholdsvis liten ssd med OS installert og de programmene og spillene som man bruker oftest og som det er greitt med rask oppstart i. Ikkje alle spill er det viktig at blir loadet fort, det samme gjelder programmer.

 

 

 

 

 

30gb kan være litt knapt for noen, men 50gb bør man klare seg med. Er det snakk om en bærbar med ingen andre lagringsmuligheter, så er det noe annet. 

 

 

 

 

Som de fleste vet så er fortsatt intel gen2 80gb mest ytelse for pengene. Prisen er vel nede i 1600kr noen plasser  :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

Høres rart ut å installere spill og programmer på sekundær disken sin...!

Da er jo ikke ytelsen et punkt lenger, da er jo poenget bort med SSD.

 

Mange spill har jeg på harddisker, men de jeg spiller mest har jeg på ssd. Har en egen Crucial c300 for bare Battlefield Bc2 også  :blush:

 

 

 

Lenke til kommentar

Hvor nyttig er SSD for spill engentlig? De fleste har store filer som inneholder nesten alt av data, regner også med at de stort sett loader det de trenger ved oppstart. Noen som Fallout3 har hyppige cellebytter når du går ut og inn av hus så der kan den kansje være en idee.

 

Har en 120GB ssd selv og har instalert spill på d: siden jeg er redd for å gå tom for plass. Det er klart når +250GB ssd blir vanlig er ikke dette noen problem lengere.

Lenke til kommentar

Hvor nyttig er SSD for spill engentlig? De fleste har store filer som inneholder nesten alt av data, regner også med at de stort sett loader det de trenger ved oppstart. Noen som Fallout3 har hyppige cellebytter når du går ut og inn av hus så der kan den kansje være en idee.

 

Har en 120GB ssd selv og har instalert spill på d: siden jeg er redd for å gå tom for plass. Det er klart når +250GB ssd blir vanlig er ikke dette noen problem lengere.

På noen spill får man faktisk høyere minimumsfps med ssd. Tomshardware testet crysis får en stund tilbake med og uten ssd. med ssd var minimumsfps vesentlig høyere og gjennomsnitt fps litt høyere enn vanlig harddisk. Dette pga det er mye textures og slikt som loades underveis i spillet. Banene er jo veldig store. Crysis er neppe det eneste tilfellet.

 

 

 

 

 

Loade baner kjapt i fpsspill og mmo spill er jo ganske kjekt, så slipper man å vente så lenge  :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...