NeoZic Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Hei, jeg har en Peugeot 106XR 1993 mod. Når jeg rygger hopper hele motoren, vet noen hva som er galt? Den er helt fin når jeg kjører forover, men som sagt så hopper motoren når jeg rygger. Når jeg slipper clutchen helt ut, og rygger, skjer det ingenting, men det er når jeg rygger med litt clutch... Noen sier motorfestet, og noen sier clutchen. Jeg vil ikke skifte noe som jeg ikke trenger å skifte... Mvh NeoZic
gxi Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 (endret) Hopper? Skjer ikke det samme i 1. gir? Både for motoren og clutchen er 1. gir og revers det samme (med gjerne en liten forskjell i utveksling). Edit: Kom til å tenke på at girkassen og motoren er jo selvsagt èn enhet, så motorfestene vil da vri seg andre veien i revers. Endret 27. april 2010 av gxi
Ole3 Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Høres motorfeste ut for meg hvis det bare er når du rygger. Ole
Indian Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 (endret) På meg virker det som om simmering er gåen og dt er kommet olje på clutchen. Det er fort gjort å sjekke motorfestene, særlig den som er på bakkant på girkassen. Endret 27. april 2010 av Indian
NeoZic Skrevet 28. april 2010 Forfatter Skrevet 28. april 2010 jeg har sjekket om motorfestene er stramme, men de kan jo være defekte... men bilen kjører helt fint i 1. gir osv.. det er bare når jeg rygger NeoZic
gxi Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Et lite forslag kan være feil på èn eller flere bremser, da primært evt. trommelbremser. Kan vel skje at den bremser ene retningen, men ikke andre retningen fordi båndene ikke sitter som de skal i trommelen.
Mekker`n Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 Det er ikke ille før motoren slår i panseret Enkel og greit : Finn en kar som kan hjelpe deg. Åpne panseret. På med brekket. Bilen i revers. Rykk i clutchpedalen så du får frem "hoppet" mens en står og ser ned i motorommet. Ellers vet jeg om et hav av ting som kan lage ufine lyder på de bilene der, men jeg vil tippe det er et motorfeste. Da pleier det også og røske godt i girspaken når motoren "hopper".
Simkin Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 På meg virker det som om simmering er gåen og dt er kommet olje på clutchen. Det er fort gjort å sjekke motorfestene, særlig den som er på bakkant på girkassen. Men da skulle vel bilen også ha slura på clutchen ved kjøring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå