Gå til innhold

Laptop som skal vare 5 år


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Da skal mamma kjøpe seg ny laptop, da den gamle begynner å gå saklig tregt og har nok noe hardware feil.

Maskinen skal brukes til:

-Helt vanlig kontorarbeid

-Litt arbeid med bilder (men tviler på at det blir noe photoshop)

-Litt filmredigering (usikker på om det er HD, hun har kjøpt seg kombi fotografi/film apparat)

 

Hun vil helst at maskinen skal vare i minimum 5 år, da hun synes det er tullete å bytte ut slike dyre ting alt for ofte. Merkepreferanse tror jeg ikke er så viktig, jeg personlig er glad i HP grunnet gode erfaringer så langt, men dere må gjerne anbefale andre merker. Annet som er viktig er at maskinen holder seg i grei stand og ikke krever så mye vedlikehold (vet det gjelder de fleste) da jeg skal flytte vekk snart.

 

Hun foretrekker nok helst å kjøpe i butikk (elkjøp/ekspert) men jeg skal nok fint klare å overbevise om å kjøpe fra evnt komplett eller dell online også. Setter veldig pris på gode forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger meg på HP sine bedriftsmodeller her... Bruker de på jobben, og de er veldig gode. Og det beste er at du får bedriftssupport når du ringer HP ved problemer. Det betyr raskere svar og mindre stress hvis det skjer noe, og de ordner mye rart hvis du bare spør. Eksempel her er at jeg fikk en ny lader gratis når katta til en bruker/kunde hadde spist opp ledningen til den gamle. Løy ikke, sa rett ut av katta hadde spist på den og man kunne se lederne. Ikke noe problem, fikk ny neste dag.

Lenke til kommentar

Okei, blir å bestille fra komplett i dag, tror det står mellom disse 3:

1. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576795

2. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587145

3. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576812

 

Personlig tror jeg muligens nr 2 er det beste kjøpet. Det eneste man går glipp av i forhold til nr3 er fingeravtrykksleser og 2gb RAM. Harddisken på nr3 er imidlertid kun 5400opm mens nr2 er 7200opm.

 

Når det står mellom nr1 og nr2 derimot, er den eneste forskjellen litt mindre harddisk og dårligere prosessor. Hvor stor forskjell tror dere prosessoren har å si her?

 

Hvilken ville dere valgt?

Lenke til kommentar

ok, da skal jeg be om forlatelse for de harde ord :whistle:

 

Men jeg har en del eksempler fra min bekjentskapskrets som tyder på at HP (og da tenker jeg på de "vanlige" seriene, ikke "proff" modellene) har en del problemer, og må relativt hyppig inn til service/reparasjon osv. Kanskje du har vært heldig?

Lenke til kommentar

ok, da skal jeg be om forlatelse for de harde ord :whistle:

 

Men jeg har en del eksempler fra min bekjentskapskrets som tyder på at HP (og da tenker jeg på de "vanlige" seriene, ikke "proff" modellene) har en del problemer, og må relativt hyppig inn til service/reparasjon osv. Kanskje du har vært heldig?

Har hatt samme problem med to HP laptoper, da spesielt at de kjører på helt uakseptable temperaturer, verdt å merke seg at dette er et år siden. Uansett, synes ikke HP leverer kvalitet hele tiden, men sånn sett er jeg positiv til HP, mange som er fornøyde med de. Endret av trxo
Lenke til kommentar

ok, da skal jeg be om forlatelse for de harde ord :whistle:

 

Men jeg har en del eksempler fra min bekjentskapskrets som tyder på at HP (og da tenker jeg på de "vanlige" seriene, ikke "proff" modellene) har en del problemer, og må relativt hyppig inn til service/reparasjon osv. Kanskje du har vært heldig?

 

Joda jeg skjønner hva du mener. På skolen har vi Compaq-modeller og mange har problemer med dem virker det som, men jeg har jo også lagt merke til at det er stor forskjell på hvor godt folk behandler PC-ene sine.

 

På min Compaq-pc avinstallerte jeg all søpla som fulgte med imaget fra skolen, og har ikke hatt noe problemer etter 3 år, mens andre har hatt mye problemer. Ofte er det svært vanskelig å si om et merke/en serie tåler mye eller ikke da bruken varierer veldig kraftig...

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er både HP Pavillion og Compaq bærbare produsert av samme fabrikk - Compal.

 

Ikke at det nødvendigvis trenger å bety noenting, da de forskjellige merkene selv påvirker og får produsert sine maskiner etter egen spesifikasjoner og kvalitetskrav.

Men sånn bare for å ha det nevnt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...