Gå til innhold

Norge til EM med Semb


Znoken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SATS PÅ CURLING. NORSK FOPPAL ER FOR PINGLER.

 

 

Men det har jo vist seg at man kan "foppal" også. Hva med Rosenborg i

C.L.?

Og Drillo gjorde det jo bra med landslaget. De kvalifiserte seg jo til VM to ganger på rad under drillo, og slo bl.a. Brasil.

 

Så kom ikke å si at det ikke bor potensiale i norsk fotball. Finn et annet land med så liten befolkning som Norge som har gjort det så bra.

Under Drillo var Norge lenge rangert blant de 10 beste landslag.

 

Jeg har fulgt Lanslags fotballen ganke nøye helt siden før Tor Røste Fossen overtok i 1978 - og mener å ha litt begrep om hva jeg snakker om.

Det var også en bra trener som fikk omtrent max utav laget den gang.

 

Alt da så jeg at det kunne bli noe stort utav norsk landslagsfotball. Det var en håndfull som ble proffer i utlandet i den tid, med Halvar Toresen, Økland, Hareide, Giske m.fl.

Svært mange av disse hevdet seg bra , og ble blant sine klubbers beste spillere. Da skjønte jeg at talentet i norske spillere var høyt relativt sett i forhold til utlendingene.

 

Problemet i dag, er litt treneren tror jeg, men også at altfor mange av proffene går til britiske klubber. Med noen unntak tror jeg de får mye dårligere utvikling der enn de hadde fått i mer kontinentale klubber.

En del av dem blir rett og slett dårligere når de kommer til England.

Hadde f.eks. Flo , Vegard Heggem m.fl valgt Italienske, Franske e.l. klubber, tror jeg flere av dem hadde blitt mye bedre.

Men i dag skal jo alle til england

Lenke til kommentar
Hadde f.eks. Flo , Vegard Heggem m.fl valgt Italienske, Franske e.l. klubber, tror jeg flere av dem hadde blitt mye bedre.

Men i dag skal jo alle til england

 

Heggem var et dårlig eksempel etter min mening, han hadde nok vært like mye skadet uansett hvor han hadde vært. Men angående Tore Andrè Flo har du rett, han hadde passet mye bedre i Spania. Men et eksemper på det motsatte er broder Jostein; den eneste plassen han hadde hevdet seg i er på de britiske øyer. Leo er også en type spiller som ikke hadde gjort det bra andre plasser.

 

Grunnene til at norske spillere ser mot England er mange. Først og fremst fordi engelsk fotball er altfor populært i forhold til kvaliteten etter min mening, jeg synes ligaen der er oppskrytt i forhold til Spania og Italia. I tillegg har norske spillere kun fokusert på taktikk og styrke, og sånn sett så har de passet i England. Vi har ikke hatt spillere med teknikk og overblikk som kan hevde seg lenger sør.Dette kommer ikke til å endre seg før trenerne her på steinrøysa skjønner at teknikktrening er det mest elementære for en fotballspiller

Lenke til kommentar
Hadde f.eks. Flo , Vegard Heggem m.fl valgt Italienske, Franske e.l. klubber, tror jeg flere av dem hadde blitt mye bedre.

Men i dag skal jo alle til england

 

Heggem var et dårlig eksempel etter min mening, han hadde nok vært like mye skadet uansett hvor han hadde vært. Men angående Tore Andrè Flo har du rett, han hadde passet mye bedre i Spania. Men et eksemper på det motsatte er broder Jostein; den eneste plassen han hadde hevdet seg i er på de britiske øyer. Leo er også en type spiller som ikke hadde gjort det bra andre plasser.

 

Grunnene til at norske spillere ser mot England er mange. Først og fremst fordi engelsk fotball er altfor populært i forhold til kvaliteten etter min mening, jeg synes ligaen der er oppskrytt i forhold til Spania og Italia. I tillegg har norske spillere kun fokusert på taktikk og styrke, og sånn sett så har de passet i England. Vi har ikke hatt spillere med teknikk og overblikk som kan hevde seg lenger sør.Dette kommer ikke til å endre seg før trenerne her på steinrøysa skjønner at teknikktrening er det mest elementære for en fotballspiller

 

Alt i alt ganske enig i det meste.

Jostein Flo kunne faktisk mer han også enn hodespill. Men han ble jo etterhvert spesialisert veldig den veien. Men jeg husker en yngre utgave av J.Flo som var mer av en teknisk spiller han også.

Skadet kan man bli alle steder( selv om det ofte virker litt lettere å bli det i England). Men før han ble skadet, synes jeg V. Heggem mistet mer og mer av den sprekheten, teknikken og farten som kjennetegnet ham i Rosenborg etter at han kom til Liverpool.

Det samme kan tildels sies om Bjørneby. De ble liksom nedkjørte - som et tegn på at stilen ikke passet dem helt.

Ø. Leonardesen, Steffen Iversen - Solskjær, R. Johnsen H. Berg og Riise hører til unntakene . De var heldige å komme til de aller beste og spillestil messig mest u-engelske klubbene, men likevel.

 

Det var kanskje litt satt på spissen, men i perioder de senere år har det vært tror jeg over 50 (lovende)norske spillere på en gang som har prøvd seg i england, og alt for mange har kommet dårlig ut av det.

Og jeg er enig i at engelsk f. er oppskrytt og bakstrebersk i opplegget.

Italia og Spania er nok ikke lett å komme til med en gang, men jeg er sikker på det hadde vært fordel for mange å prøve seg i land som feks Frankrike, Nederland, , Belgia, portugal, hellas og til og med Danmark til og begynne med, så kunne større klubber komme senere.

Å gå mer den veien i stedet til england har virket temmelig utviklende( særlig teknisk) på endel spillere som har valgt det.

 

Men mer teknikk trening i norge er nok

sikkert riktig, men jeg tror de gjør det bra med det i rosenborg hvertfall

Lenke til kommentar
Få inn Trond Sollied.  

 

:woot:  :woot:

 

ja. Han har jo selv voldsom interesse for landslaget, men har uttalt han er for ung. (Tror han er et par år eldre enn Semb.)

Alternativet er Åge Hareide - muligens Vidar davidsen.

Kunne en utlending vært noe? En Tysker feks?

 

Nei jeg hadde hatt tro på Sollied

We need someone with brain :yes:

Lenke til kommentar
Sollied duger ikke.. Nils Arne eller Hareide takler jobben.. ikke Semb..  

 

Semb er ut..  :evil:

Greit at du ikke tror Sollied duger, men hva er begrunnelsen?

Han har jo gjort så stor suksess i Belgia at noen av de

største klubbene i Europa har begynt å antyde interesse.

 

Hareide er i ikke dumt, men jeg tror han er mer en som flyter

på andres idéer slik som Semb, men hadde muligens vært bedre enn Semb.

Tror Sollied virker tøffere og mer genial - mer mentalt i slekt med Drillo på en måte, det er min begrunnelse for å tro mest på Sollied

( Eggen er for gammel å satse på desverre)

Lenke til kommentar

Ja Rosenborg er fantastiske

Og det ser ut som Hareide får det bra til med dem.

Mange har sagt at Rosenborg kunne erstattet landslaget og gjort det

bedre.

Det hadde vært intressant om de hadde prøvet. Tror det er godt mulig

at rosenborg hadde gjort det bedre i landslagsdrakter enn landslaget.

Hadde det forresten vært lovlig å gjøre det?( er ikke inne på

hva reglene sier om sånt)

Lenke til kommentar
Ja Rosenborg er fantastiske

Og det ser ut som Hareide får det bra til med dem.

Mange har sagt at Rosenborg kunne erstattet landslaget og gjort det

bedre.

Det hadde vært intressant om de hadde prøvet. Tror det er godt mulig

at rosenborg hadde gjort det bedre i landslagsdrakter enn landslaget.

Hadde det forresten vært lovlig å gjøre det?( er ikke inne på

hva reglene sier om sånt)

 

må jo være lov hvis det er bare norske spillere de skal bruke. Tror også at rosenborg har gjort en knall jobb pga. de kan spille mye bedre sammen og kjenner hverandre bedre osv.

Lenke til kommentar

 

Alternativet er Åge Hareide - muligens Vidar davidsen.

 

Davidsen? Mannen som leder et lag som er i ferd med å rykke ned fra 1. divisjon? I think not. Ivar Hoff og Even Pellerud er bedre trenere enn han.

 

ok - vet ikke engang hvor han er nå, bare merket at VIF ble veldig bra

da han trente dem, og så gikk det rakt nedover med dem da han sluttet.

Lenke til kommentar

Mange har sagt at Rosenborg kunne erstattet landslaget og gjort det  

bedre.

Det hadde vært intressant om de hadde prøvet. Tror det er godt mulig

at rosenborg hadde gjort det bedre i landslagsdrakter enn landslaget.

Hadde det forresten vært lovlig å gjøre det?( er ikke inne på  

hva reglene sier om sånt)

hvis alle spillerne er norske så

det forslaget blir kasje litt ekstremt, men jeg syns at landslaget kunne trenge å bytte stil og filosofi, kansje ta etter Rosenborg der

Lenke til kommentar

Jeg var flau over å se Norge mot Danmark. Makan til møkkafotball skal du leite lenge etter. Feiginger. Å kaste bort talentet til så gode spillere som vi faktisk har, er katastrofalt. Kunne like godt satt inn de 11 beste høydehopperene i Norge på banen, de hadde sikkert gjort en bedre jobb.

 

Håper Norge ikke kommer til EM, for gjør de det, blir vi ikke kvitt Semb på en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...