Gå til innhold

Funderer og kjøpe en HTC desire, men trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 14 år som har tenkt og kjøpe HTC Desire, mest p.g.a. at jeg er veldig interessert i teknologi o.s.v.

 

Jeg har lest og sett veldig mye om HTC desire men har noen spørsmål jeg håper noen her kan gi meg svar :innocent: ?

 

1. Jeg har sett på mange youtube videoer av denne telefonen og lurer på om det stemmer at det legger når man blar gjennom hoved menyen O.L. ?

 

2. Den der friendstream funksjonen og den der new feed. Bruker den penger når den henter informasjon på nettet eller er det gratis?

 

Håper på svar, takk på forhånd ! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: jeg har netopp byttet fra iphone til desire, til nå så har jeg ikke angret. når du blar i hovedmenyen lagger det ikke, kan heller si at den ligger litt etter; kanksje ett halvt sek. eller noe, dvs. at når jeg skal finne ett program i programmer og må bla, eller bytter hovedskjerm så svarer den på en måte ikke heeelt med en gang, men ikke så sent at det er irriterende, hvis du skjønner. som sagt så kommer jeg fra iphone, og der er ikke touchen ikke akuratt ett minus!

 

2: så lenge du er koblet til ett trådløst nett så er det gratis, når det er utenfor rekkevidde kobles tlf direkte på 3g, så lenge du har skrudd på denne funksjonen; og da koster det pr. MB som blir lastet ned.

 

Idag har jeg brukt tlf på 3g i 10 timer, monitoren viser at jeg har brukt 3mb, og da laster den automatisk ned mail, friendstream, mms osv.

men om du skal kjøpe deg en slik lf, så burde du skaffe deg en data_pakke. dvs at du kan f.eks bruke 50mb i mnd inkuldert i mnd, de fleste operatører har gode tilbud på dette. surfer du med telenor koster det max 10 kroner dagen, uansett hvor mye du laster ned.

Lenke til kommentar

Takk for svaret, men jeg lurer på en ting til ?

 

er det noen som vet om desire har raskere touch enn legend.

For på elkjøp testet jeg dette og opplevde desire som kjempe treg og bla i homescreens med. er dette hos alle , eller var det bare denne telefonen ? :)

Lenke til kommentar

Eneste gangene jeg opplever at det "lagger" så langt, er hvis man aktiverer animerte bakgrunner, et program installeres i bakgrunn, samt en sjelden gang under hard kopiering via usb.

 

Animert bakgrunn ser nå ihvertfall _jeg_ på som bare tullball og unødvendig batterisluk, og de andre tilfellene er vel egentlig ikke problematiske i det hele tatt...

 

Så egentlig er det eneste jeg har å utsette på telefonen høyttaleren. Den står dessverre ikke i stil til resten av telefonen kvalitetsmessig. Den er "skjærende" på en måte, og høres litt "2002" ut :thumbdown: Men nå ser jeg ikke på det heller som et minus, da jeg bruker hodetelefoner, noe som blir en helt annen verden ;)

 

Så løp å kjøp! :w00t:

 

Edit: Må få understreke at høyttaleren _er_ jo et minus ;) Og blaing i home screens går lyn kjapt, såfremt du har deaktivert animert bakgrunn ;)

Endret av yngvestein
Lenke til kommentar

Sitter med både Legend og Desire foran meg, og Legend er langt mer responsiv i menyene. Ikke noe etterslep i det hele tatt mens på Desire er dette svært merkbart.

 

Når det er sagt, så er Desire noe raskere i fks. nettleseren noe som bare skulle mangle, egentlig.

 

Men er desire sin forsinkelse så ekstrem at den ikke kan brukes ?

Viss du ville valgt en av disse vilken ?

 

liker og bla i homescreens xD

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å bruke den i det hele tatt, men det er bare litt skuffende, synes jeg. Ikke utenkelig at dette blir løst med en oppdatering. Hero var jo også ulidelig treg i starten.

 

Jeg bruker selv en Legend siden jeg synes den er mye penere også har jeg en svakhet for god byggekvalitet. Men, vil du ha mest mulig for pengene er Desire et bedre valg, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Sitter med både Legend og Desire foran meg, og Legend er langt mer responsiv i menyene. Ikke noe etterslep i det hele tatt mens på Desire er dette svært merkbart.

 

Når det er sagt, så er Desire noe raskere i fks. nettleseren noe som bare skulle mangle, egentlig.

Jeg har en Desire og har ikke merket noe lagg i menyer og scrolling. Da jeg prøvde en Legend på Lefdal var denne merkbart tregere, og hadde tegn til etterslep når jeg scrolla gjennom oversikten over programmer etc.

 

Mulig det var utstillingsmodellen som hadde fått kjørt seg en stund, men mitt inntrykk er at Legend ikke helt når opp til Desire.

Lenke til kommentar

Sitter med både Legend og Desire foran meg, og Legend er langt mer responsiv i menyene. Ikke noe etterslep i det hele tatt mens på Desire er dette svært merkbart.

 

Når det er sagt, så er Desire noe raskere i fks. nettleseren noe som bare skulle mangle, egentlig.

Jeg har en Desire og har ikke merket noe lagg i menyer og scrolling. Da jeg prøvde en Legend på Lefdal var denne merkbart tregere, og hadde tegn til etterslep når jeg scrolla gjennom oversikten over programmer etc.

 

Mulig det var utstillingsmodellen som hadde fått kjørt seg en stund, men mitt inntrykk er at Legend ikke helt når opp til Desire.

 

Kjenner ikke Legend med Desire er veldig responsiv. Har ikke merka lagg i det hele tatt siden jeg fikk den for 1 og en halv uke side. Anbefales på det sterkeste. :!:

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Eneste gangene jeg opplever at det "lagger" så langt, er hvis man aktiverer animerte bakgrunner, et program installeres i bakgrunn, samt en sjelden gang under hard kopiering via usb.

 

Akkurat samme har jeg opplevd med animerte bakgrunner.

 

Nå har jeg installert Apps Organizer og bruker den istedet for All Programs menyen.

 

Man kan jo håpe at når Android 2.2 kommer ut om ikke så lenge,så blir slike ting

som at animerte bakgrunner ødelegger for scrolling osv fixet.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...