Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Cruise Control funker ikke - hjelp til feilsøk


Anbefalte innlegg

Hellu. Jeg vil få CC til å funke på galanten min. Jeg veit at bryteren på dashen funker, for da lyser den. Og jeg veit at bryteren på rattet funker, for da lyser det ved speedometeret. Men hvorfor bilen ikke holder konstant fart, er jeg usikker på. Utenom lys som lyser, skjer det ikke noe som helst når jeg slår på cruise. Hvordan går jeg frem for å feilsøke dette? Har hørt at det kan være noe med at den ikke er kobla skikkelig til bremselysene, og at det kan være at hjernen er død. Men i så fall, ville vel ikke lysene på dashen funka?

 

Noen forslag? Er en Galant G7 2.0 V6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hva slags CC det er i den. Kan heller ikke huske å ha sett noen bryter under bremsepedalen. Er en bil fra 1994, så tviler på at den hadde slike fancy duppeditter.

 

Har også sett etter sikring til CC, men fant ingen.

 

Som sagt, siden det er en såpass gammel bil, har den sikkert den gamle typen CC.

 

=/

Lenke til kommentar

Dersom det var feil på bremsebryteren, burde det ikke være mulig å slå den på, og lampen burde ikke lyse i det hele tatt. Er dette en vakuumstyrt CC? Da kan det være lekkasje i en slange eller i selve sylinderen. Kan også være feil på hastighetskabelen til enheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...