Gå til innhold

[Løst] Draining av vannkjøling: Bør jeg ha drain valve eller noe slikt?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøper straks vannkjølingsanlegg (mangler bare å trykke på "kjøp"), men jeg lurer først på om jeg også bør ha med en liten sak for å kunne tømme dette systemet ved rengjøring. Tømming av system kan jeg ingenting om... Holder det med vanntanken, dersom jeg har den nederst i loopen og snur den opp ned? Jeg bestiller alt fra Chilled PC, så om det er noe som finnes der, så er det helt topp!

 

PS: Oppsettet jeg lenket til har blitt endret litt - jeg bruker nå slanger med 7/16" ID 5/8" OD.

 

PPS: Hvor mye slange trenger jeg til oppsettet jeg lenket til? Holder det med tre meter? Hvor mye væske bør jeg ha? (Kjøper denne.)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Er denne en del av loopen, slik at jeg stenger ventilen, kobler fra slangen ved ventilen og tømmer systemet ved å åpne ventilen igjen? I så fall, kan kompresjonsnipler brukes her? Eller kobler jeg ventilen til en T-greie eller noe lignende?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Det jeg gjør, er at jeg tar en T-link i bunnen, hvor jeg monterer loopen som vanlig gjennom to av utgangene, og lar ventilen stå som en 'utstikker'. Når jeg skal tømme, så bare åpner jeg ventilen, og vannet renner ut.

 

Koblet som på dette bildet:

http://home.comcast.net/~mcoffey22/pwpimages/DSC_0001-4%284%29.JPG

 

Eller:

http://i635.photobucket.com/albums/uu79/Eirikpedersen/Drainport.jpg

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

demonterte min gamle pc for etpar uker siden.. hadde ikke vært ibruk på 4 år... og det var fremdeles god del væske igjen i systemet...

Ville tømme det for vann før jeg koblet fra hverandre alle slanger nipler med mere... hentet en tom vannkanne 5-10 liter hadde slangen nedi vannkannen og satte støvsugeren på åpningen og sugde alt vannet ut av systemet :p... hva som skjer med vannpumpen om den tåler dette er en annen sak :p gikk iallefall fort unna ehhe :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...