Gå til innhold

Rant om kokiansaken i Bolivia


Anbefalte innlegg

Hørte et intervju idag med en av de tiltalte hvor hun presterte at hun var, sitat: "SKUFFET over den norske stat". Hva i HELVETTE er det for slags ting å si? På hvilken måte er det mer riktig å dra kokain inn i Bolivia dersom det står Norge på passet? Hvem har gitt "staten Norge" mandat til å bestemme at våre statsborgere ikke skal bli straffet når de finner på idiotiske ting i utlandet? Jeg mener at dødsstraff ikke er rette veien å gå uansett forbrytelse, men når man med full viten om sine gjerninger tråkker over grensen til et lands lovverk bør man være beredt til å ta sin straff. Ikke faen om hun bør få sone fengsel i Norge, la henne råtne et par år i et Boliviansk fengsel.

 

Mye av dette appellerer også til Moland og French-saken. At MINE skattepenger skal gå til at disse krypdyrene skal få advokater og bistand til opp over ørene når de åpenbart har drevet med ulovlig spetakkel er intet mindre enn landeveisrøveri.

 

Fy faen for en AMORAL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge skal beskytte sine statsborgere uansett hvor i verden de er og bistå dem med hjelp. Om jeg ikke tar feil så er French også Britisk statsborger så han får "dobbel" støtte. Denne loven i å bistå sine statsborgere er en riktig ting. Hadde jeg blitt arrestert i USA for et lov brudd jeg ikke hadde begått ville jeg ha bistand.

Lenke til kommentar

Eg er i grunn heilt enig med at dersom ein begår lovbrudd i utlandet, må ein vere forberedt på konsekvensane det kan få. Men no er det faktisk slik i Noreg og dei fleste siviliserte land, at ein har rett til advokat og rettshjelp når ein trenger det. Dette meinar eg bør gjelde også når man blir arrestert i utlandet, rett og slett fordi ein er uskyldig fram til det motsatte er bevist. Jentene i Bolivia-saka er nok skyldige, men dei har likvel rett til advokat på lik linje med alle andre som blir arrestert (skydlig eller ikkje skyldig).

 

Når det kjem til uttalelsene til Brendemo Hagen må du huske på at dette blei sagt i affekt. Det er snakk om ei 19 år gamal jente som nettop har fått vite at ho kjem til å tilbringe dei neste 13 åra av sitt liv i eit Boliviansk fengsel pga ei (stor) tabbe ho gjorde då ho var 17! Eg kan godt skjønne at ho er frustrert. Spesielt med tanke på den enorme forskjellbehandlinga som blir gitt av norske myndighetar når det kjem til nordmenn fengsla i utlandet.

Lenke til kommentar

Hørte et intervju idag med en av de tiltalte hvor hun presterte at hun var, sitat: "SKUFFET over den norske stat".

Jeg reagerte på det samme.

 

Jeg reagerte også da hu (?) plutselig var blitt gravid i fengselet og håpte staten kom inn å redda ho.

 

Ho burde kanskje tenkt over konsekvensene før ho prøvde å smugle kokain?

 

Kvinnfolk sier jeg bare..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Selvsagt er jeg stor tilhenger av "Uskylding intill the motsatte er bevist", men jeg føler at vi er langt forbi det stadiet i begge disse sakene. Det jeg reagerer på er at disse tydeligvis mener at de skal dømmes på andre vilkår siden de er norske statsborgere. At hun vurderer det som et sjakktrekk å bli gravid inne i fengselet er intet mindre enn en tragedie, og vitner om en stor mangel på emosjonell tankegang. Hva med dette barnet som blir født, og oppvokst innenfor murene i et Boliviansk fengsel?

Lenke til kommentar

Hørte et intervju idag med en av de tiltalte hvor hun presterte at hun var, sitat: "SKUFFET over den norske stat".

Jeg hadde antagelig sagt noe liknende hvis jeg nettopp hadde blitt dømt til 13 år i et boliviansk fengsel. Hva hadde dine første ord vært etter en slik dom? "Jeg er beredt til å ta min straff"? Neppe.

 

EDIT: Btw, det ligger an til at barnet blir sendt til Norge en gang etter fødselen.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

La meg forstå dette rett:

 

Hun prøvde å smugle narkotika:

 

1.) Hun støtter dermed barnearbeidet og tvangsarbeidet som foregår på mange av disse plantasjene.

2.) Hun støtter narkotikka karteller med virksomheten

3.)Hun skader indirekte mennesker med å innføre narkotika her hjemma og vil ikke føre noen ting godt med seg.

 

Jeg skjønner nå hvorfor hun ble tatt! Hun må jo ha vært i feil kø den dagen vi andre fikk utdelt vanlig fornuft.

 

Håper hun får 13 gode år der nede!

Lenke til kommentar
«Som et tilsvar på kritikken mot manglende oppfølging av nordmenn i trøbbel i utlandet, har UD besluttet å tilby en bærbar, oppblåsbar velferdsstat nordmenn kan ta med seg på utenlandsreiser. Velferdsstaten måler 80×50 cm og får plass i en romslig ryggsekk.

 

«Vi har fått mange henvendelser fra nordmenn i utlandet som reagerer på manglende oppfølging når de kommer i skade for å smugle narkotika, drepe eller voldta lokalbefolkningen,» sier førstekonsulent Bjørnar Brandtzæg i UD.

 

Den bærbare velferdsstaten utløses ved å trekke i en snor. Et fullt operativt Nav-kontor, komplett med saksbehandler med sosionomkompetanse, ubegrensede økonomiske ressurser og beslutningsmyndighet over lokale politistyrker, blir da blåst opp.»

 

http://e24.no/kommentar/e24-kommentar/article3620000.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...