Gå til innhold

D300 "use MD-10 first" virker ikke ?


Anbefalte innlegg

Må skyte inn at dette er et uorginalt grep (Hahnel HN-D300 Batterigrep, kjøpt hos Netshop). http://www.hahnel.ie/contentFiles/products/pdfs/brochures/NIKON%20BatteryGrip%20WB.pdf

 

Dette fungerer helt fint, selv om det er litt plastikk i forhold til orginalen.

Det rare er at selv med instillingen use "MD-10 first", så tappes batteriet i D300, selv om dette da ikke brukes. D300 har firmware 1.10 (A og B)

 

Noen som har noen forslag ?

 

/LL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er en enkel konklusjon, men mange tester jeg leste FØR jeg kjøpte dette grepet sier ingenting om slike problemer. Kan det være feil på kameraet mht. hvor det henter spenning fra mht. rekkefølge (FW) ?

 

Første gangen jeg koblet opp det nye grepet med to fulle batterier, så fungerte ingenting. Måtte ta det av og på igjen så fungerte det perfekt. På D300 så vises det at batteripakke er i bruk og dette vises også i "batteri status" der begge er 100%.

 

Etter endel tid, så synker selvsagt batterigrepet, mens D300 batteriet fremdeles står på 100% (slik det burde være). Men plutselig i dag, var D300 batteriet "tomt", selv om grepet bare var på 70%.

 

Grepet har ikke vært av, men det er en "av/på" bryter her som jeg skrur av. Mulig dette er problemet ? (Alltid PÅ muligens...)

 

/LL

Lenke til kommentar

En observasjon som jeg oppdaget nå.

Det batteriet som satt i D300 tok 2 minutter å full lade !! (skulle vært tomt ifølge batterimålingen til kameraet). Dette er mao. FEIL. Dette er mao. 100% ladet.

 

Batteriet i grepet lader fremdeles (etter 30minutter) og det skulle bare vært 70% benyttet. Så her er det noe rart...

 

For meg så virker det som at internbatteriet "rapporterer" feil status, muligens pga. av jeg skrus grepet AV innimellom. Skal la dette stå ALLTID PÅ, så for jeg se om dette er løsningen.

 

/LL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...