Gå til innhold

Bytte ut Tamron 17-50 med Sigma 30 1.4?


Anbefalte innlegg

Hei. Sitter nå med en 7D med 50 1.8, Tamron 17-50mm og en Sigma 10-20mm og vurdere sterkt å bytte ut Tamronen med en ny Sigma 30mm 1.4. Grunnen er i hovedsak at den har en elendig autofokus (utrolig treig, spesielt i dårlig lys) og at jeg har et vidvinkelobjektiv og et 50mm. Noen med Sigma 30mm som kan si noe om autofokusen? Ser den har HSM og jeg er veldig fornøyd med fokusmotoren på 10-20mm'en min. Dekker 30mm de fleste hverdagslige behov? Kjøpte Tamronen (som har VC) for å ha en mer allroundlinse, men føler kanskje at den blir for allround, da jeg har de fleste områdene dekket med andre objektiver.

 

Thoughts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 30/1.4, og den har til en viss grad erstattet normalzoomen. Det eneste problemet jeg kan se med et 10-20/30/50-oppsett, er at det blir lite nærfokusmuligheter. Ikke like viktig for alle, men jeg merker stadig behovet. Sigmas 28/1.8 fokuserer en god del nærmere, om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Ang. makro så blir nok det det neste på listen min. Prøver å bygge meg opp en liten utstyrsbag med litt av alt, men vil ikke kjøpe alt på en gang. Har sett litt på reviews nå, og ser at ofte anbefales Canon sin 28mm 1.8. Er denne et bedre alternativ kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med sigma 30mm. Har jo vært mye snakk om fokusproblemer på disse (selv tror jeg det er noe overdrevent). Uansett, min fungerer perfekt og jeg synes det er en herlig brennvidde som funker til det meste. Også en fordel at du må bevege deg mere og ofte setter kreativiteten på prøve i forhold til et zoom-objektiv, men resultatet blir ofte mye bedre. Også moro med den lille dybdeskarpheten som f1.4 kan gi deg. Selvom jeg har en canon 17-55/2.8 som jo er et bedre objektiv så er det sigma'en som er mest i bruk her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...