Gå til innhold

garantiangrerett til komplett


Anbefalte innlegg

hmff..... :evil: nå er jeg sur

 

jeg for nedom komplett her i dag (butikk, ikke webshop nei)

kjøpte meg http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=1&s=pl mikken.

 

da jeg kom hjem for å teste den ble jeg forbauset over den dårlige kvaliteten på mikken, så jeg for nedom komplett en gang til, så fikk jeg besked om at det ikke var bytterett på den, og at kjøpsloven ikke gjelder på salg over disk...?!

 

så jeg fikk ikke byttet den.

 

er det sant at kjøpsloven ikke gjelder med salg over disk?? [/url]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det sant at kjøpsloven ikke gjelder med salg over disk??

Skal vi være helt presise så gjelder ikke kjøpsloven lenger ved nytt salg. Etter 1.7.02 gjelder forbrukerkjøpsloven. Ingen av disse lovene regulerer bytting. Det står i angrerettsloven, men den gjelder ikke ved kjøp i vanlige butikker.

 

En helt annen ting er at det er vanlig praksis å få bytte varer hvis man kommer tilbake innen noen dager / uke, og vare og embalasje er OK. Det kalles service. Hvis de ikke vil bytte, kalles det dårlig service (hvis de ikke har en god grunn). Noen, f.eks. Elkjøp, går ut med returrett. Dette er en ekstra service hvor de selv kan bestemme betingelsene.

Lenke til kommentar
er det sant at kjøpsloven ikke gjelder med salg over disk??

Skal vi være helt presise så gjelder ikke kjøpsloven lenger ved nytt salg. Etter 1.7.02 gjelder forbrukerkjøpsloven. Ingen av disse lovene regulerer bytting. Det står i angrerettsloven, men den gjelder ikke ved kjøp i vanlige butikker.

 

En helt annen ting er at det er vanlig praksis å få bytte varer hvis man kommer tilbake innen noen dager / uke, og vare og embalasje er OK. Det kalles service. Hvis de ikke vil bytte, kalles det dårlig service (hvis de ikke har en god grunn). Noen, f.eks. Elkjøp, går ut med returrett. Dette er en ekstra service hvor de selv kan bestemme betingelsene.

så du sier at jeg ikke har rett til å bytte den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...