Gå til innhold

hvilken avdeling bør jeg velge?


Borbra

Anbefalte innlegg

som sagt i tittelen så lurer jeg på hvilken avdeling jeg skal velge.

jeg er egentlig blitt innkalt til CSS i januar 2011, men skal søke om å bli flyttet til en annen avdeling.

 

jeg har sett på de som har innrykk i augustm, og av de som jeg syns er interessant er:

CSS

Ingeniørbataljonen

evnt. Luftforsvaret

 

kan noen si meg hva de forskjellige avdelingen gjør? utover det som står på forsvarets sider?

f.eks om det bare er kjøring i CSS osv.

Endret av Borbra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som sagt i tittelen så lurer jeg på hvilken avdeling jeg skal velge.

jeg er egentlig blitt innkalt til CSS i januar 2011, men skal søke om å bli flyttet til en annen avdeling.

 

jeg har sett på de som har innrykk i augustm, og av de som jeg syns er interessant er:

CSS

Ingeniørbataljonen

evnt. Luftforsvaret

 

kan noen si meg hva de forskjellige avdelingen gjør? utover det som står på forsvarets sider?

f.eks om det bare er kjøring i CSS osv.

 

Mhmmm.... i både Ingeiørbataljonen og CSS-bataljonen får man jo en standard infateri utdannelse. Ingeniørbataljonen er en avdeling som driver med veibygging, minerydding, brosprenging, brolegging, oversetting over vann, skarpskyting... etc og mange fete kjøretøyer.

 

CSS-bataljonen er jo også kjent som logistikk-bataljonen, består av transporttropper, forsyningstropper,bergingstropper og mye moro for de som liker store tunge kjøretøyer som går langs veiene.

 

Luftforsvaret synes hvertfall jeg virker som en drit kjedelig gren å tjenestegjøre i, i førstegangstjenesten, ettersom at vervede og offiserer har de feteste stillingene. Luftvernsbataljonene er det eneste for meg som virker litt kult.

Lenke til kommentar

takker for svar, tror det blir ingeniørbataljonen for min del da :)

tror det kommer til å passe meg best :D

 

stemmer det at hvis jeg går inn i militæret den 18. august, så er jeg ferdig til ca samme dato året etter?

 

Det kommer ann på avdelingens behov, men mest sannsynelig dimmiterer man allerede i slutten av juli 2011.

 

Jeg hadde også valgt en avdeling som jeg kunne dimma sånn at det passer med utdanning året etter. Det er egentlig bare dritt å komme inn i januar, for da må man utsette så mye annet etterpå.

Lenke til kommentar

takker for svar, tror det blir ingeniørbataljonen for min del da :)

tror det kommer til å passe meg best :D

 

stemmer det at hvis jeg går inn i militæret den 18. august, så er jeg ferdig til ca samme dato året etter?

 

Du dimmer sannsynligvis mer enn 3 uker før denne datoen, da befalet må ha tre ukers sammenhengene ferie før neste kontigent kommer(arbeidsmljøloven ect.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...