Gå til innhold

Problemer etter bytte til Ventelo


Anbefalte innlegg

Har hatt telenor og brukt D-LINK DIR-655 frem til idag og alt har fungert utmerket.

Da det gikk over til Ventelo og jeg har satt opp det nye modemet(bruker fortsatt DIR-655), så tar et eller annet å kneler etter alt fra 8-40min. (altså mister nettet, "kun nettverks-tilgang" eller hva den sier)

 

Jeg har prøvd å kjøre den feilsøkinga innebygd i Windows, men den sier bare at modemet har noe problemer med å koble seg opp ellerno og blir bedt om å restarte modemet..

Jeg sjekka da modemet og alle lampene lyste som de skulle og alt ser ut til å være "OK" men internett fungerer ikke. (nettverket funker)

 

"WAN

Connection Type : DHCP Client

QoS Engine : Active

Cable Status : Connected

DNS Status : Online

Network Status : Established

Connection Up Time : 0 Day 0 Hour 09 Min 08 Sec

[Renew][Release]"

 

hvis jeg trykker på release, for så å ta renew, vetta faen hva det gjør, er noe med Network Statusen, men funker hvertfall, så kommer internetten tilbake :p

Har oppdatert firmware på routerene, men det hjalp ikke mye..

Er jævli irriterende og lurte på om noen hadde peiling på hva dette kan være?

 

Takker for alle svar,

ZeppeZ

Endret av ZeppeZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.

jeg har ventelo i tr.heim og har akkurat samme problem.

dette er et problem som ikke var eksisterende da jeg brukte kabel, men har desverre ikke mulighet til det lenger.

 

varigheten på min tilkobling er normalt noen timer før alt dør ut og "limited access. no internett connection" eller noe i den duren kommer opp på tilkoblinga.

må da reconnecte meg og alt funker fint igjen.

 

jeg bruker forresten en billig gigabyte router kjøpt på clas ohlson.

 

edit: jeg bruker ingen type torrents ol.

kun surfing og spilling.

 

edit2: blitt disconnecta 3 ganger siden kl 2 i natt. no fun :(

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

bruker kabel til routeren nå, men det å bruke kun kabel fra modemet er uaktuelt over lengre tid iogmed det er flere i huset som vil ha nett :p hehe

hadde torrent trafikk i begynnelsen ja, men detter ut uansett om jeg har det eller ikke :p

nettet har vært nede en god stund inatt vil jeg tro iogmed det ikke fungerte kl 9 idag tidlig eller nå for 10min siden :p

Alle lamper lyser som de skal, bortsett fra data som skal lyse når det går trafikk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...