Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tatt pause i øvekjøring - hva gjelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen!

I 2006 kjørte jeg en del med en kjøreskole her i Bergen, faktisk så mye at det kun gjenstår mørkekjøring, teori og oppkjøring. Grunnet jobb og litt andre saker, sluttet jeg med øvekjøringen...

Jeg har nettopp fått ordnet meg ny jobb (oppstart i august) hvor jeg MÅ ha lappen, dog holder det at jeg er kommet i gang... Så jeg lurer på et par ting i den anledningen, kanskje dere kan hjelpe?

1. Kan jeg forvente at det jeg har "tatt" for nå 4 år siden fortsatt er gyldig, eller må jeg regne med å begynne "helt på nytt" i kjøringa?

2. Jeg bruker briller. Er det slik at jeg da MÅ ha med attest fra optiker, eller holder det med synsprøven de tar på trafikkstasjonen før teoriprøven?

Håper på svar! :-)

Endret av Per-Inge-2613
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på hvor lenge forskjellige ting "varer"..

Er vel bare å ringe kjørelæreren din å høre? :)

Med tanke på brillene, så vil jeg tro jeg man må attest fra optiker(?) iogmed at er ikke alle som tar/har tatt synstest før teoriprøven :p

Skrevet

Jeg husker jeg hadde med attest til teoriprøven (jeg bruker ikke briller). Da slapp jeg å ta en enklere test på stasjonen. Grunnen til at jeg tok testen før teoriprøva var fordi at en kødd på sesjon mente jeg hadde dårlig syn. Noe som var helt feil da jeg så å si hadde feilfritt syn når jeg inne å testet synet hos optiker.

Men jeg tror ikke man må man ikke ha slik attest da man tar en test på stasjonen om man ikke har det.

Tror ikke det er noen grense på hvor langt dette har vart. Men hadde kanskje ikke skadet med 1 kjøretime hvor man eventuelt kunne tatt en slik prøveoppkjøring.

:)

Skrevet

Har snakket med vegvesenet idag:

-Synsattest skulle jeg IKKE trenge, men et stod på søknaden min om førerkort at jeg MÅ ha det... Men damen var bestemt på at jeg ikke trengte det...

-Søknaden min om førerkort var "litt" for gammel, så denne måtte sendes på nytt... Det går mellom to og tre uker før jeg får tatt teoriprøven..

Jeg hadde håpet å kunne ta prøven idag, men er likevel forønyd med å få svar på sakene hvertfall! :-)

Jeg har tenkt å ordne meg attest på synet uansett, tilfelle dette skulle vise seg å være et probelm... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...