Gå til innhold

Søker tips til kraftig mikrokontroller kit


Anbefalte innlegg

Hei og håper dette var riktig sted å spørre.

 

Jeg har et/flere (forhåpentligvis) fremtidig hobby prosjekt der jeg gjerne skulle ha en relativt rask ARM basert mikro-kontroller (ca 200Mhz+) montert på et kort sammen med 128-256+ MB Ram montert, Når det gjelder IO så er jeg usikker, men min 1-2 usb host.

 

Så jeg lurte på om noen hadde noen tips til butikker som selger ferdige kort med noe slik til private (gjerne som dere har erfaring med).

 

Jeg er ganske usikker på hva jeg trenger nå, så jeg søker først og fremst etter butikker, men noen skulle ha noen kort å tipse om så tar jeg gjerne imot det også.

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode tips fra dere begge, jeg viker nok til BeagleBoard nå, men det er mer pc enn det jeg tenker på som mikrokontroller :).

 

Kortet til Futurlec skal jeg absolutt ha i tankene til senere prosjekter :)

 

Det perfekte hadde nok vært et sted midt mellom de to :D

 

Takk til dere begge to, jeg har fått ny viten som jeg skal bruke videre.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke allerede har bestilt beagle board kan du jo evt. ta en titt på mini2440, den har litt svakere spesifikasjoner men koster også noe mindre.

Den ebay linken var den første jeg så på søket men hvis du er interessert burde du ta et nytt søk og sjekke priser og fraktkostnad, er mulig er noen andre som har den litt billigere.

Lenke til kommentar

Takk takk, nei jeg har ikke bestilt... må ha god tid på meg jeg :)

 

Kortet må jeg kikke mye mer på, det virker som om den europeiske selgeren legger har mange variasjoner av kortet tbw (mer minne og skjerm)

 

Til andre som har lyst til å kikke mer fant jeg jeg:

Produsenten: link

Selger (europa): http://www.watterott.com/en/FriendlyARM

 

Ellers så har jeg nå fått mer enn nok så jeg får trekke meg tilbake til hulen min for å bli enig med meg selv.

 

Takker igjen for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...