Gå til innhold

Gamer - ATI 5870. Trenger raske svar , bestille ikveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, skal da ha ny PC og oppsettet er som følger:

GPU -XFX Radeon HD 5870 - 2995kr

CPU -Intel i5 750 - 1600kr

PSU - Vet ikke, trenger hjelp, noen forslag? ( 500-800kr )

MB - Gigabyte GA-P55-USB3 - 900kr

Minne - Corsair XMS3 DDR3 4gig - 1000 kr

Kabinett - Vet ikke, trenger hjelp, noen forslag? ( 500-900 kr pref ) Er usikker på hvem kabinett som har plass til 5870 etc.

Skjerm - BenQ 24" LCD G2420HDB - 1500 kr. ( noen invendinger, evt. andre forslag ) ?

Hardisk - Vet ikke, trenger hjelp, noen forslag? ( Trenger ikke mere en 500gig, men vil evt. ha en SSD disk om det er verdt prisen?? )

Link til handleliste sålangt :

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=792836&su=4362CFB0-56D9-44EC-8527-67EC90842CDF

Vil ha en PC der jeg får så mye som mulig for pengene, evt. litt fremtidsrettet.

Setter stor pris på all hjelp da jeg skal bestille PCèn i kveld.

Endret av Crayzi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så viktig å bestille i kveld? En pc som koster såpass mye penger er ikke noe jeg ville ha forhastet meg til å kjøpe, du burde ta deg god tid.

Skal du overklokke? Hvis ikke holder det vel med en standard 650w PSU, f.eks. corsair. Når det kommer til skjerm så hadde jeg ikke villet gå for den billigste varianten, det er tross alt den du skal se på når du spiller! SSD er absolutt verd det, du vil merke stor forskjell, spesiellt på os.

Skrevet

Takk for svar, har en 19" samsung SyncMaster her, som fortsatt koster 2000 kr, flott bildet på den. Så jeg tror jeg velger og beholde den, da.

Greia med og bestille idag er at det er tilbud på:

Minne, Skjermkort, Tastatur og Hovedkort inntil ikveld. ;)

Da finner jeg meg en 650W PSU og en 32gig SSD til OS.

Hvem kabinett til dette oppsettet?

Skrevet

Takk for svar, har en 19" samsung SyncMaster her, som fortsatt koster 2000 kr, flott bildet på den. Så jeg tror jeg velger og beholde den, da.

Greia med og bestille idag er at det er tilbud på:

Minne, Skjermkort, Tastatur og Hovedkort inntil ikveld. ;)

Da finner jeg meg en 650W PSU og en 32gig SSD til OS.

Hvem kabinett til dette oppsettet?

Hva med Coolermaster HAF 932. Masse gode tester.

PS: Det heter ikke hvem kabinett, men hvilket.

Skrevet (endret)

Ville tatt et Cooler Master HAF 932 eller 922 kabinett og Corsair TX 650 w strømforsyning.

Ville også tatt en 40/60 gigs SSD til OS, og du bør snart satse på en 24" skjerm med 1920*1080 oppløsning for å utnytte 5870 bedre (altså bør du gå får BenQen).

Endret av Kakeshoma
Skrevet

BenQ skjermen er bra nok i massevis. Har 3 av disse i Eyefinity på 5870 og de er helt knall! BenQ har også genialt serviceapparat. Ene skjermen begynte å vise røde streker på svart bakgrunn etter en måned og jeg fikk bytteskjerm i påvente av reparasjon! Det er bra service!

Skrevet (endret)
Ville også tatt en 40/60 gigs SSD til OS, og du bør snart satse på en 24" skjerm med 1920*1080 oppløsning for å utnytte 5870 bedre (altså bør du gå får BenQen).

Ehm, 24" til 1500 kr? Snakker vi drittskjerm? Vilel heller holdt meg til den gamle om det er bedre bilde på den. Gikk for Dell sin 2200W (med e-ips panel) istedetfor en større skjerm med høyere oppløsning, men mye dårligere bilde.

Ser også for meg at den dårlige innsynsvinkelen på en TN-skjerm vil være kjip på en 24" skjerm.

Endret av M@R7!N
Skrevet

Nja, er da 20% avslag på BenQ skjermen awp, men detta går jo ut om noen timer.

Tror jeg beholder skjermen min uansett, mere praktisk for meg da jeg "reiser" en del med pcn.

Skrevet (endret)

Dersom du beholder skjermen din, er det langt i fra nødvendig med såpass kraftig skjermkort. Det er først når du kommer opp i oppløsninger 1920x1080 og oppover at det i det hele tatt burde være en prioritet med HD 5870. Jeg vil likevel velge en løsning som er nesten like god, men betraktlig rimeligere. Nemlig to HD 5750 satt opp i Crossfire! =)

Kabinett: Fractal Define R2

Hovedkort: Gigabyte GA-P55A-UD3

Prosessor: Intel Core i5 750

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5750 (kjøp 2 stk!)

Minne: Corsair DDR3 4GB

Harddisk: Western Digital Caviar Black 640GB

Brenner: LiteOn iHAS224

Strømforsyning: OCZ StealthXStream 500W

Kjøling: Cooler Master Hyper 212 Plus

Pris: 7250 kr

Utsett SSD-innkjøp til vinteren, da Intel kommer med en ny generasjon i sin X25-M serie. Og ikke minst - ved kjøp av den kjøleren, overklokk prosessoren din for å utnytte den maksimalt. Hvis ikke er AMD et bedre valg.

Angående skjerm må du nesten selv bestemme hvilke behov du har. Synes du at den du bruker nå er god nok, så er den også det. Derimot hvis du først skal oppgradere, så bør du legge litt penger i det, da det naturligvis er det som skjer på skjermen som du i realiteten oppfatter ved bruk av dataen. ;-) Nec EA231WMi er isåfall det soleklare valget.

Endret av Agentspoon
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar! Har igjen en 42" på rommet jeg kommer til å game på 70% av tida jeg er på PCn ( ikke fps games ofc ) så vil gjerne ha noe som drar 1080p /oppløsning\ greit. Vil om et års tid kjøpe meg 24" 1920x1080+++ skjerm, men ser ikke poenget med å oppgradere enda, den forrige skjermen er svært lite brukt og vil utnytte den litt, iallefall.

Hva vil være ytelse og forskjell på ytelse i fremtiden , mellom SLI-5750 og evt. andre skjermkort? SLI 5770. 5850, 5870?

Hva med de nye Fermi kortene? ( 470/480 nvidia )

takker! ;)

Endret av Crayzi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...