Gå til innhold

Selge automatrifle på QXL.no LOL!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat fra en oppsyns man:Det er ikke lov til å ha mer enn 5 skudd i et magasin og at militær våpen er det uansett ikke lov å jakte med.

 

Så det eneste stedet du kan bruke en slik er på skyte bane. :cry:

 

Eller hvis vi får en sånn reality tv som er på gta 3 , der man skal skyte hverandre ned :-? 8)

Lenke til kommentar
Jeg hørte om en som gikk på rypejakt med avsagd hagle... :lol:

:o

Det er vel det mest døfødte du kan gjøre.:lol:

 

Hagle er et shock våpen.

Det vil si: Det kommer så mange hagel og treffer et dyr på en gang at hele nerve systemet kolapser. Og for at det skal skje kan den ikke være avsagd for da går alle kulene til vær sin side.

 

Så min konklusjon er at den personen kom bare hjem med luft

Lenke til kommentar

Forskjellen er om våpenet er å betrakte som såkalt militærvåpen eller om det faktisk kan brukes til jakt. Jeg har selv et Marlin 995SS halvautomatisk gevær i .22LR som er registrert til "småviltjakt."

 

Et "plombert" militært våpen (dvs. kan bare skyte på halvautomat) er ikke så forferdelig vanskelig å få lisens til. Litt avhengig av det lokale politikontoret kan det hende du klarer deg med jegerprøven, men i utgangspunktet skal du ha en lovlig grunn til å anskaffe et våpen før du får det. Det nytter ikke å skrive "Kjøre ut på dynga og pepre løs på gamle bilvrak e.l." i "bruksområde" rubrikken på søknadsblanketten. Men for å få lisens på et fullt fungerende automatgevær (som det sannsynligvis er snakk om her) må du virkelig ha orden i skapet! Da nytter det ikke med en ukes kveldskurs i å se forskjell på elg og grevling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...