Gå til innhold

Selge automatrifle på QXL.no LOL!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hvordan den skal selges, om selger krever polititillatelse for å selge den til deg er det lovlig. I Norge er det SVÆRT strenge regler på kjøp/salg av våpen som er automatiske, da disse i Norge kun er tillatt til konkurranseskyting ol, & ikke lovlige i jaktsammenheng.

 

Er vel stor sannsynlighet for at det hele bare er tull!?

Lenke til kommentar
Kommer helt an på hvordan den skal selges, om selger krever polititillatelse for å selge den til deg er det lovlig. I Norge er det SVÆRT strenge regler på kjøp/salg av våpen som er automatiske, da disse i Norge kun er tillatt til konkurranseskyting ol, & ikke lovlige i jaktsammenheng.

 

Er vel stor sannsynlighet for at det hele bare er tull!?

 

Vel da ligger han tynt an for det er bydd 23.000 på den...

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det lovlig, men du må vanligvis være snut eller karrieremilitær for å få en slik "praktisk skyting" lisens. Hadde jeg hatt noe mer enn "bare" jaktlisensen min hadde jeg nok vurdert å legge inn et bud på denne hadde det ikke vært for prisen, da. Treogtyve laken for et SG551 er litt i høyeste laget for meg. Og for de som lurer, så er SiG SG550-serien regnet som noe av det ypperste innen håndvåpen i verden i dag, og slik (sveitsisk) kvalitet er jo vanligvis ikke helt billig.

 

Det er forresten ulovlig å gå på jakt med et slikt våpen. Selv om .223 Remington (5.56 NATO, eller 5.7mm som sveitserne kaller det) er lovlig kaliber til f.eks. rådyrjakt.

Lenke til kommentar

Det faktum at den samme modellen fåes ny fra Rekyl.no for 18 900,- har vel også litt å si.

 

Den fra Rekyl.no er dog den "sivile" modellen som bare er halvautomatisk. Om den på QXL faktisk er den "militære" modellen med 3-skudds salve og full auto står det ingenting om. Dette kunne muligens forklart prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Tror ikke de skal spise dyret etterpå da, den greia der skyter jo dyret i filler! :-?

Er vel kanskje ikke snakk om mer enn et, velplassert skudd i lungene, for de som jakter seriøst!? Så om våpenet heter AG-3 eller er en helt "standard" .308 rifle, så har vel ikke det noe å si!? Vil ikke få noen forskjell i kraft fra våpen til våpen, så lenge vi snakker samme kaliber... (kommer jo sef an på hvilket "dyr" vi snakker om, en god idè å ikke reise på ekornjakt med .308 :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...