Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge ny telefon - Kamera, batteri og musikk er viktig


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min Nokia som er så gammel at jeg ikke husker navnet på den, begynner nå å skrante litt. Den slår seg på og av kontinuerlig nå. Treg er den også blitt. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg burde kjøpe en ny telefon.

 

Kamera og levetid på batteri er de to viktigste kvalitetene som telefonen bør ha. Ser liksom at telefonen erstatter det lille kompakt-kameraet. Jeg hører jo også en del på musikk, så om den har støtte for Spotify hadde jo det vært fint. Jack-utgang er nok et must for den telefonen jeg er ute etter. :)

 

Den bør ikke være for dyr. Kan vel sette grensen ved. 2000 kroner tror jeg, men har dere et godt forslag så kom med det.

 

Mvh

LockBreaker

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen alternativer nå. :)

 

- Samsung Pixon 12(Godt kamera, men dårlige funksjonalitet.),

 

- Sony Ericsson Satio (Godt kamera til prisen, ikke så mye dårligere enn Pixon 12. Følger med gode øreplugger samt overgang til mini-jack. Dårlige batteri! samt litt redusert funksjonalitet),

 

- Sony Ericsson Xperia X10. Fristende pga. bedre kamera enn Nokia, samt at programvaren ikke er så ille. :wee: )

 

- Nokia N900 (Ikke så mye til kamera på den, men jeg liker funksjonaliteten. Dyr! og ikke så godt batteri her heller.)

 

- Sony Ericsson W995. (Hengte meg litt opp i denne. Virker som den beste telefonen av dem alle i forhold til pris/ytelse samt batterilevetid og kamera)

 

Da ser dere litt hva jeg vurderer. iPhone er ikke et alternativ pga. litt for dårlig kamera. Nokia N900 er akkurat godkjent på den fronten. Det er programvare og funksjonalitet som frister her. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

SE leverer vanligvis bra batteri / kamera, samt anstendig musikkspiller. I tillegg til de du har nevnt har du jo også SE Vivaz - litt billigere enn x10, men tror uansett x10 er den beste og mest spennende telefonen akkurat nå.

w995 er absolutt ok allround telefon til hyggelig pris rundtomkring, men kanskje ikke så altfor fresh?

Ellers har jo HTC veldig gode telefoner (Desire / Legend / hd2), men ankepunktet er at kamera på deres modeller som regel bare er sånn passe bra...

 

Lg og samsung har flere modeller m godt kamera / bra multimedia, men du er vel inne på at telefonene har sine begrensinger bla. m lukket os.

 

Mye å velge mellom - lykke til:)

Lenke til kommentar

SE leverer vanligvis bra batteri / kamera, samt anstendig musikkspiller. I tillegg til de du har nevnt har du jo også SE Vivaz - litt billigere enn x10, men tror uansett x10 er den beste og mest spennende telefonen akkurat nå.

w995 er absolutt ok allround telefon til hyggelig pris rundtomkring, men kanskje ikke så altfor fresh?

Ellers har jo HTC veldig gode telefoner (Desire / Legend / hd2), men ankepunktet er at kamera på deres modeller som regel bare er sånn passe bra...

 

Lg og samsung har flere modeller m godt kamera / bra multimedia, men du er vel inne på at telefonene har sine begrensinger bla. m lukket os.

 

Mye å velge mellom - lykke til:)

 

Når det gjelder Sony Ericsson vs. Nokia N900: Hvilken ville du valgt? Designmessig er jo Sony Ericsson mye penere, den har et bedre kamera, men samtidig er programvaren i telefonen snart utdatert (?).

Lenke til kommentar

w995 har iallfall fått veldig dårlige review på lydsiden her på amobil. Sikkert verdt å lese den testen.

 

Kameraet på mobilene er jo ikke all verden å skryte av. Ville kanskje vurdert den gamle traveren n82 for en billig penge. Av de nye er det vel pixon og satio som kommer opp i dårlig kompaktkamerakvalitet....

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale aony ericsson w995. Jeg har den selv og har hatt den i 4-5 mnd og jeg er allerede på utkikk etter ny telefon.

 

Er for all del en god telefon men etter min mening litt "gammeldags" forhold til menyer og programmer på telefonen.. Nå er jo slike ting smak og behag men dette er vertfall mitt syns på SE w995 :)

Lenke til kommentar

Arrester meg om jeg tar feil men N900 er muligens laget for litt "spesielt interesserte". Spennende konsept m nytt os osv men det er veldig nytt og telefonen bærer kanskje litt preg av det? mange av de som eier telefonen har slitt litt m alt fra store til små ting.

 

Se leverer telefoner m ulike os - sitt eget (w995) som er lukket og begrenser mulighetene på telefonen. Dessuten er den litt gammeldags og kjedelig som Linn sier.

 

X10 kjører jo android - så den er absolutt ikke avlegs. blir oppgradert til 2,1 til høsten. Den får også fantastiske omtaler overalt. minus er at den er kostbar - enda.

 

Vivaz kjører series 60 (ala smartphones fra nokia). Enkelte synes muligens det er i ferd m å bli avlegs, men likevel flust m muligheter via ovistore osv.

 

Man kan forøvrig lese seg blind på tester. musikkspiller i w995 er kanskje ikke top notch, men duger i massevis for hvermansen. Siterer fra første test av w995 i amobil: Forøvrig er lyden i toppklasse, og musikkspilleren fungerer bra med et ypperlig grafisk grensesnitt.

 

Hadde nok valgt SE foran nokia :) - smak og behag.

Endret av Lorimar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...