Gå til innhold

Leter etter lærhansker liknende det WW2 SS general brukte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det var Hugo Boss som designet uniformene til tyskeren under andre verdenskrig kan det være at Boss fortsatt har noe med ca lignende design, om de var veldig spesielle da. Jeg husker ikke helt hvordan de hanskene så ut atm.

Men hvordan du beskriver det så høres det ut som ganske standard skinnhansker og da er det nok ikke vist å lete etter noen fra Hugo Boss.

Lenke til kommentar

Slikt er vanskelig å få tak i. Hanskemoten har endret seg en del de siste 60 årene. Men på et subtilt nivå.

 

For at de skal være trange, må de være sydd på en måte hvor skinnet er minst mulig klippet i og delt opp. Skinnet på være elastisk.

 

Men formen tror jeg er mer avgjørende. For at den skal holde seg stram, må den være stram rundt håndleddet. Og jeg mener å huske fra forskjellige bilder at de hadde ganske lange håndledd på hanskene sine.

 

Det hjelper ikke å ha trang hanske, hvis den er løs rundt håndleddet. Jeg sier ikke at det er umulig å få tak i. Men det vanligste folk kjøper av hansker nå er slike som er veldig korte. Disse er som regel festet med knapp inni håndflaten, og derfor føles de ikke stramme inni hånden, men bare rundt fingrene.

 

Jeg har slike hansker selv, og skulle gjerne hatt noen strammere. Av den typen at skinnet ikke blir rynkete. At de ser så stramme ut at skinnet får en gjevn overflate.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...