Gå til innhold

Overklokking (...) tilhører undergrunnen i IT-miljøet (!!!)


Anbefalte innlegg

Fra ITAvisen.no i dag:

 

Overklokking og såkalt «modding» (modifisering av ustyr slik at det kan brukes til andre oppgaver enn det er laget for) har lenge tilhørt den desiderte undergrunnen i IT-miljøet.

 

Herregud, er vi liksom medlemmer av UNDERGRUNNEN i et IT-miljø?

 

Det er et ungdomsfenomen på linje med hacking, cracking, war chalking og andre fenomener som ikke akkurat blir applaudert av slips-mafiaen i den etablerte delen av IT-bransjen.

 

Ooookay, så det å overklokke prosessoren sin 300Mhz er like ille som å hacke Microsoft eller cracke WarCraft II eller lignende det nå?

 

Er det mulig å skrive noe så DUMT?

 

http://www.itavisen.no/art/1301330.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt teit av artikkelforfatter å sammenligne overklokking og modding med hacking og cracking, men jeg er enig i at det er en "undergrunns"-ting siden det strider mot diverse retningslinjer og garantier osvosv.

 

Men jeg tror forfatter tar en personlig vinkling fra "vår" (modderenes) side, siden han skriver "slips-mafiaen i den etablerte delen av it-bransjen"... Er bare glad til for at modding ikke har blitt så forbannet kommerst enda (selv om det selges ferdigmodda kabinetter og annet tull).

 

En annen ting jeg stussa på er at han tar frem at Dixons vil selge moddeutstyr i en offisiell databutikk som om det var en ny ting og en brå vending i pc-markedet. Microplex har jo drevet med utstyr nesten utelukkende for kabinetter og modding i mange år, og det er bare i lille norge. På verdensbasis har det vel foregått enda lengre...

Lenke til kommentar

Modifisere noe? Det er da vel ikke det man gjør når man overklokker.

 

_Litt_ teit hvis elkjøp skal selge PC'er som dette:

 

BRUTAL KRAFT!

*XP 2500+ @ 3200+!

*GeForce 4 Ti4200 @ Ti4600!

*512mb DDR minne, PC2700 @ 3200!

*120GB harddisk - kan komprimeres til 160 GB!

 

osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...