isprins Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Er mulig å legge inn no linux basert programvare i en gammal pc å bruke den som brannmur ? Jeg kunne tenke meg følgende funksjoner: * Firewall (both directions) *UPnP for dynamically configured port forwarding * Web Antivirus * Web Antispam * E-Mail Antivirus * HTTP-Proxy * Hotspot/Wireless Security * SIP VoIP Support * Network Address Translation * Multi IP address (aliases) * HTTPS web interface * Connection statistics * Log of networking traffic * DHCP-Server * NTP-Server * automatic update of anti-virus definitions. *easy and intuitive configuration fysiske interface: Interface A kobla til ett ADSL modem interface B er kobla til en switch med 4 porter for LAN og ett accesspunkt for 802.11 A/B/G tenkte meg følgende accespunkt: http://www.radiolabs.com/products/wireless/networking/high-output-wireless-access-point.php pc'n skuffer da data frem å tilbake mellom de to fysiske punktene. Vis det er å få en ferdig boks som har de nevnte funksjonene innebygget og som kjører linux så er dette også av interesse.
Sokkalf™ Skrevet 20. april 2010 Skrevet 20. april 2010 Du kan jo kikke på pfSense. Det er ikke linux, men BSD - men det bør vel neppe ha noen praktisk betydning.
El Viking Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Jeg brukte i sin tid Smoothwall. Fungerte bra, den. Men vet ikke om den har absolutt alt av tjenester som du ville ha.
Big_JT Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Du kan også sjekke gamle ClarkConnect som er blit ClearOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå