Gå til innhold

Test: Ace of Sweden Edge 3200


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte selv den musen der, men ble desverre veldig skuffa, den stive ledningen ødelag alt egentlig, ble rett og slett ubehagelig å bruke p.g.a den.

 

Den passet heller ikke i hånden min, jeg har ganske store hender, så har nok med det å gjøre.. Flere ganger så "lagget" den, om jeg bevegde den fort i noen spill, så fikk den det ikke helt med seg, selv om jeg hadde tilpasset den til musematten, som er en gamingmatte.

 

Er sikkert smak og behag, men kjøpte meg en mx518 igjen, "det enkle er ofte det beste" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte selv den musen der, men ble desverre veldig skuffa, den stive ledningen ødelag alt egentlig, ble rett og slett ubehagelig å bruke p.g.a den.

 

Den passet heller ikke i hånden min, jeg har ganske store hender, så har nok med det å gjøre.. Flere ganger så "lagget" den, om jeg bevegde den fort i noen spill, så fikk den det ikke helt med seg, selv om jeg hadde tilpasset den til musematten, som er en gamingmatte.

 

Er sikkert smak og behag, men kjøpte meg en mx518 igjen, "det enkle er ofte det beste" :)

 

Kan hende du kom borti "Lift" knappen, da lagger den veldig om du ikke holder den inne mens du løfter og slipper...

 

Og trenger ikke la ledningen ligge sånn at den krasjer inni colaflasken heller da :p

Lenke til kommentar

Hva med drivere til eks. Ubuntu ? Fungerer denne med Ubuntu ?

 

Kjøpte en Roccat Kone mus for en tid tilbake som skulle brukes på en W2000 PC (jobb) men det laget kluss, måtte sette den opp på en PC med XP.

Problemet var at driver forsøkte å installere i W2000 uten å klare det, og dermed slettet den orginale profil i musa og den "døde".

 

Dette med mus som "må" ha driver og kun støtter noen få OS er blitt et problem.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bumper denne litt jeg. Sikkert fortsatt folk som vil ha denne og leser her. En advarsel: Programvaren funker ikke en plass i Windows 7. Verken 32 eller 64 bit. Musa fungerer som en mus skal, ikke noe problem, men du kan bare glemme å sette profiler eller programmere noen av knappene til noe annet enn standard. Makroer funker heller ikke.

I tillegg har Ace Of Sweden den dårligste servicen jeg har opplevd. Har sendt de flere mailer, men de svarer ikke på noe som helst, og det finnes ikke andre måter å kontakte de på. Ikke har det kommet noen oppdatert software heller.

 

Når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med musa som produkt. Det er _by far_ den beste jeg har hatt, men synes det er håpløst med så useriøse firmaer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også kjøpt en Ace Edge. Den var såpass billig at jeg kan leve med ubrukelig programvare, enn så lenge. Det er kjipt at den er en skygge av sitt egentlige selv, dog. Jeg ser for meg at jeg bytter den ut i noe fra en litt mer seriøs produsent, SteelSeries Ikari Lazer ser bra ut.

 

NB: Ace Edge 3200, Cyber Snipa Silencer og Ozone Smog er alle omtrent samme mus. Ace Edge har keramikkføtter og "bedre" overflate, Smog er glatt og glansaktig i plasten, Edge er litt mer gummiaktig. Edge skal visstnok ha en bedre sensor, i følge en epost fra Ace (skroll nedover en smule). Man må tydeligvis være svensk for å få noe respons fra Ace. Kan de ha et borka spamfilter, mon? :>

Programvaren virker også rimelig lik, hvis man ser vekk fra kosmetiske forskjeller. Jeg har forsøkt programvaren fra de to andre, men jeg får ikke Ace Edge opp og gå i de versjonene heller. Cyber Snipa har faktisk to tilgjengelige iterasjoner av programvaren, så man skulle nesten bli forledet til å tro at de har gjort forsøk på å fikse den.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har hørt en del klager på at denne musen ikke fungerer bra med Steelseries QCK cloth mouse pad. Jeg tenke meg å kjøpe denne musen med en slik mousepad men hvis dette stemmer må jeg nokk bestemme meg for ny mus... eller ny musematte. Jeg liker virkelig denne musen. Noen som har en formening om dette?

Lenke til kommentar

Har nå testet min Ace3200 på en SteelSeries QcK tøymatte, den fungerer utmerket. Jeg har brukt den til surfing/skrivebordsarbeid samt et par spill. Ingen problemer å melde fra min side.

 

Hva slags spesifikke problemer har du lest om, Haygon?

Endret av Lch
Lenke til kommentar

Har nå testet min Ace3200 på en SteelSeries QcK tøymatte, den fungerer utmerket. Jeg har brukt den til surfing/skrivebordsarbeid samt et par spill. Ingen problemer å melde fra min side.

 

Hva slags spesifikke problemer har du lest om, Haygon?

 

Det stod i et review på Komplett.no at musens keramikkføtter satte seg fast i Qck musematten til noen og var vanskelig og bruke. Hadde også sett en del spørsmål og en eller annen klage på samme tingen.

Men det er bra og høre at dette altså ikke er tilfelle med din mus som kansje vil si at de som klagde på musen med en Qck matte bare var enkelttilfeller. :!:

Lenke til kommentar

Nå behandler jeg tingene mine nokså pent, men jeg innser at hvis du skader eller lager riper i keramikkføttene, så kan du naturlig nok kverke en tøymatte ganske kjapt.

 

Jeg sakser inn tilbakemeldingen på musen fra Komplett (2 av 5 stjerner):

for det første, musa er veldig liten! ikke for de med store hender da kan de helle kjøpe seg GTX250. musa føles ut som dårlig kvalitet. den såkalte "pulseringa" i led lysa, kalles ikke pulsering men av/på. glidsa sitter nesten fast i qck matta mi. men den er generelt god HVIS du har små hender, det finnes ikke Gaming muser for folk med store hender. er spent på og se hvor lenge knappene klarer seg.

 

Den er definitivt ikke veldig liten, den er gjennomsnittlig i størrelse. Min pulserer, det kan være det er noe galt med hans eksemplar. Du trenger ikke ta mitt ord for det, her er et kort filmklipp av mitt eksemplar:

HPIM0450.MPG

 

Den har litt billigfølelse, jeg skal si meg enig i det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tar en liten bump:P

 

Holdt på å dø av latter da jeg leste dette: Én ting må du derimot huske på, hvis ikke kommer du til å irritere deg grønn over hvorfor musen ikke fungerer: Den må konfigureres for hvert enkelt underlag. :ph34r:

 

Ble skikkelig pissed, da dette var tredje dagen hvor musa funka dårlig på bordplata(kunne ikke dra den diagonalt), hadde gitt opp musematta. Stussa litt over at den plutselig slutta å funke på musematta. Muligens dette siroy sleit med, så noen svarte han thou.

 

Vel ellers lite negativt å si om den, litt vanskelig å vende om fra roccat kone. Men alle sliter vel med det når det gjelder utskiftning av gamingmus. Så er vel et heller dårlig argument.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Morsomt å se at det enda var liv i denne tråden. Jeg fikk nettopp min Edge 3200, og er til nå storfornøyd. En litt irriterende kant ved tommelen er det eneste negative jeg fant, også savner jeg å kunne skifte motstand på scrollen (noe veldig få muser har). Det kommer også veldig lett fingeravtrykk på overflaten, men det er en billig pris å betale for en ellers svært behagelig overflate (sammenlignet med min gamle mx518).

Lenke til kommentar

Er det noen som opplever at musa lugger nå og da? Typ èn gang annen hver uke? Det løser seg ved å holde inne liftknappen noen ganger, men er fortsatt irriterende. I starten brukte jeg musematte, men det fungerer ikke lengre. Er dog ikke noe problem å bruk en glatt bordoverflate.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...