Gå til innhold

Dårlig Kosthold / Miste Vekt


Anbefalte innlegg

Jeg har ett ekstremt dårlig kosthold og trener aldri. Drikker minst 1.5L brus hver eneste dag, eter en potetegull pakke nesten hver dag, eter pizza/junk food hele tiden osv. Og merker att jeg har lagt på meg og har fått større mage. Magen er ikke flat lengre liksom, og har gått opp til 60 kilo. Det jeg lurte på, er om jeg plutselig slutter helt med å spise potetegull og drikke brus (bare i helgene), vil jeg merke forskjell? Vil jeg miste noen kilo og få flatere mage?

 

Jeg har bra forbrenning, har vertfall hatt det og vil tro jeg fortsatt har det. Er mange år siden jeg sluttet med sport som fotball og slikt og har vell så å si altid har ett dårlig kostholt men fortsatt hatt flat mage. Var etter jeg begynte å drikke brus og ete potegull hver dag jeg merket att jeg fikk større mage og den ikke var flat lengre

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig høyden din? Alder? Kjønn?

Å drikke 1.5L brus om dagen er ikke bra, kutt ut all brusen eller gå gradvis ned.

Potetgull og sånt bør du nok holde til en dag i uka om mulig.

 

Du vil nok gå ned i vekt om du gjør noen små endringer og passer på å ikke spise mer enn det du forbrenner.

Lenke til kommentar
Jeg har ett ekstremt dårlig kosthold og trener aldri. Drikker minst 1.5L brus hver eneste dag, eter en potetegull pakke nesten hver dag, eter pizza/junk food hele tiden osv. Og merker att jeg har lagt på meg og har fått større mage. Magen er ikke flat lengre liksom, og har gått opp til 60 kilo. Det jeg lurte på, er om jeg plutselig slutter helt med å spise potetegull og drikke brus (bare i helgene), vil jeg merke forskjell? Vil jeg miste noen kilo og få flatere mage?

 

Jeg har bra forbrenning, har vertfall hatt det og vil tro jeg fortsatt har det. Er mange år siden jeg sluttet med sport som fotball og slikt og har vell så å si altid har ett dårlig kostholt men fortsatt hatt flat mage. Var etter jeg begynte å drikke brus og ete potegull hver dag jeg merket att jeg fikk større mage og den ikke var flat lengre

 

Du vet hva du skal gjøre og du ser problemet i dine egene øyner. Dette er første trinnet, inse at du har et problem.

 

Om du vil gå ned i vekt kan ikke jeg vite fordi jeg kjenner deg ikke. Men av å kutte ut potetships og brus kutter man lett ut 15000kcal fra en dag, noe som er en stor forbedring. Dette kan du erstatte med næringsrikmat.

 

Det andre er at du må tenke på helsen din. Sukker og junk tømmer kroppen din for vitaminer og mineraler, får kroppen til å produsere ekstrem mengder med insulin og stresshoromoner. Tror du det er gunstig for helsen din? Mange som ikke tar alvoret med sukker og junk-produkter. Største årsaken til feilnæring er å erstatte sukker og junk med næringsrikmat, som i ditt tilfelle. Holder du på med dette for lenge så tviler jeg ikke på at du kommer til å ha en historie med angst, depresjoner (sukker stjeler b-vitaminer), nervøsitet, selvmordstanker, afferdsproblemer (ADHD++). Så blir du spørsmålet, har du tenkt å gjøre noe med det?

 

Lykke til.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg veier 66, har gått ned to kilo, jeg er nesten 170 høy, så jeg syns ikke 60kg er mye å veie, men du er kanskje lavere enn meg. Kostholdet ditt derimot, er ikke bra. Jeg spiser mye sunnere enn deg, og er likevel tjukkere. Men det kommer jo kanskje av forbrenningen,. Jeg har veldig dårlig forbrenning, åh det er så urettferdig. haha :)

Jeg går et times tur hver dag, 6-7km ca. Jeg spiser 4-5 ganger daglig, noe som høres veldig mye ut, men man blir fort sulten. Spiser et rundstykke til frokost, en youghurt på skolematen, en banan eller et rundstykke når jeg kommer hjem, så middag, også noe småmat i ni tiden. Har ikke holdt på veldig lenge, det sklei ut i påsken. Men jeg er innstilt på å bli tynnere, men skjønner at du vil ha flatere mage og bli sunnere. Ønkser oss lykke til :)

Lenke til kommentar

Er gut, ca 170 CM høy vil jeg tru. Er ikke helt sikker. Har hatt problemer med magen på blodsukker åsann ja. Men har tatt sann inntak ved sprøyte, tror faktisk jeg kanskje har lagt på meg litt pga det og. Men det vet ikke jeg. Jeg spiser som vanlig baguett til frokost, bollepakke elns på skolen, noe junkfood som pizza elns når jeg kommer hjem, middag og junkfood igjen. Og altid misnt 1.5 L brus hver dag, og potetegull

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...