maattss Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Hei, jeg skal ha prøve eksamen i matte. Fikk temaet min drømme fremtid. Trenger litt hjelp til å vise hvordan jeg kan løse denne oppgaven. Tenkte å ha om en som vinner i lotto og skal ta flyger utdanningen. Det er snakk om 10. klasse, kom gjerne med eksempler!! Tar i mot alle svar med takk;)
SaitekQ Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Vel, skal også ha prøve eksamen snart, trekker nå på mandag. Utifra det du vil ha om, så kan du vel regne ut hva sjansen for å vinne hovedpremien i lotto er, også utifra det du finner ut lager du et eksempel. Et kjent eksempel er at hvis man tar et tog fra en hvis strekning, så er det en bøtte stilt opp langs jernbanen, også skal vedkommende slippe en ball ut av vinduet med bind forran øynene. Også er sjansen for å vinne i lotto like stor om han skulle ha truffet bøtta med ballen. Men jeg husker ikke den eksakte strekningen og sånt, men regn på det og lag et godt eksempel. Har ikke noen andre gode eksempler.
maattss Skrevet 14. april 2010 Forfatter Skrevet 14. april 2010 (endret) Kan noen andre også hjelpe meg. Har tatt med eksempelet til SaitekQ, men trenger flere! Fort!! Prøveeksamen er i morgen! Endret 14. april 2010 av maattss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå