Gå til innhold

Hva savner dere til Android?


Anbefalte innlegg

Hva med en app som lar deg individuelt styre hvor lenge skjermen skal være på før skjermsparer går på, avhengig av om du kjører på batteri, eller er tilkoblet lader.

Tilvsarende det man har på vanlige laptoper.

 

F.eks hører jeg på wimp eller bruker gps i bilen så vil jeg ha skjermen på. I bilen har jeg alltid i laderen uansett. Men ligger den i lomma så holder det fint med 30sec timeout før skjermsparer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en app som lar deg individuelt styre hvor lenge skjermen skal være på før skjermsparer går på, avhengig av om du kjører på batteri, eller er tilkoblet lader.

Tilvsarende det man har på vanlige laptoper.

 

F.eks hører jeg på wimp eller bruker gps i bilen så vil jeg ha skjermen på. I bilen har jeg alltid i laderen uansett. Men ligger den i lomma så holder det fint med 30sec timeout før skjermsparer.

 

Vil tro at Power Manager muligens kan hjelpe deg med dette: http://www.androidapps.com/t/power-manager

 

Det er fult mulig det du etterlyser. Ihvertfall ifølge denne linken: http://developer.android.com/reference/android/os/PowerManager.html

Lenke til kommentar

 

Et skikkelig bloggprogram !!!

Allá blogPress som er genialt men kun finnes til iPhone :(

De alternativene som er i dag til Android, syns jeg blir dårlige i forhold.

 

Et felles bloggeprogram eller bare for Wordpress? Wordpress app'en er ikke så værst.

 

 

 

Ikke wordpress, det finnes. Men som støtter blogger. blogger.com

blogPress er et fantastisk program til iPhone, der kan man bl.a blogge flere bilder i samme innlegg, location, den henter inn automatisk info om bloggkontoen +++ denne er generell og kan brukes til WP, og mange andre. Den er knall funksjonabel og de som er på markedet nå, er ikke til å sammenligne. Til Blogger, er det ikke noen som er brukende, etter min mening.

Lenke til kommentar

Hadde det vert muligt å fått opp melding på skjermen ved tapt anrop, motatt sms osv når telefonen "sover" ?

Vet ikke hvordan dette fungerer på andre android enheter, men på min HTC Desire tennes skjermen når jeg mottar feks sms eller anrop, men slukker igjen etter noen få sec. Etter dette er det kun en liten led som blinker 4-5 min på telefonen og så slukker.

 

Et lite tegn eller litt tekst på en sort bakgrunn kan vel ikke ta så mye strøm ?.. Hvis dette er muligt da :p

 

Har testet diverse "missed call" apper på marked, men får de verken til å repetere lyder eller endre oppførselen til lysdioden.. :cry:

Lenke til kommentar

 

Hadde det vert muligt å fått opp melding på skjermen ved tapt anrop, motatt sms osv når telefonen "sover" ?

Vet ikke hvordan dette fungerer på andre android enheter, men på min HTC Desire tennes skjermen når jeg mottar feks sms eller anrop, men slukker igjen etter noen få sec. Etter dette er det kun en liten led som blinker 4-5 min på telefonen og så slukker.

 

Et lite tegn eller litt tekst på en sort bakgrunn kan vel ikke ta så mye strøm ?.. Hvis dette er muligt da :p

 

Har testet diverse "missed call" apper på marked, men får de verken til å repetere lyder eller endre oppførselen til lysdioden.. :cry:

 

 

Med handcent SMS kan du huke av for at meldingene som du ikke har lest, blir "sendt igjen", altså telefonen vibrerer, ringer og blinker som om du fikk en ny melding, og du kan velge hvor mange ganger det gjentar seg og hvor ofte ;)

Lenke til kommentar

 

bussruter samt annen transport

 

Trafikanten applikasjonene finnes det flere av. Eller tenker du på bussruter som ikke blir dekket av denne / annen form for transport?

 

Hadde jo vært greit med ett lignende program for de som ikke bor i oslo. Trafikanten dekker vel kun oslo?

 

Finnes vel programmet som tar for seg kollektiv trafikk i Norge.

 

Men det jeg savner er et program som med bruk av GPS kan finne veien til nærmeste t-bane, buss. o.l. Mulighet for å si, jeg er her og vil ta nærmeste buss. Gjerne kobling til hvor man skal også...

Lenke til kommentar

Det er mulig i telefonens innstillinger og få skjermen til å være på, lyse hele tiden når den lades, i bilen når jeg bruker Wimp har jeg alltid laderen på og dermed går aldri skjermen i hvilemodus :new_woot:

 

Settings > Applications > Development > Stay awake Screen will never sleep while charging

Lenke til kommentar

Men det jeg savner er et program som med bruk av GPS kan finne veien til nærmeste t-bane, buss. o.l. Mulighet for å si, jeg er her og vil ta nærmeste buss. Gjerne kobling til hvor man skal også...

Et slikt program er under utvikling. Jeg har en beta på mobilen min akkurat nå.

Når du starter applikasjonen så finner den posisjonen din og viser deg tilgjengelige stoppesteder direktet i kartet (google maps). Stoppestedene kommer opp som stjerner og ved å klikke på dem så får man opp sanntidsavganger.

 

Ikke all funksjonalitet er på plass enda, men jeg vet at det jobbes med :)

Lenke til kommentar

Men det jeg savner er et program som med bruk av GPS kan finne veien til nærmeste t-bane, buss. o.l. Mulighet for å si, jeg er her og vil ta nærmeste buss. Gjerne kobling til hvor man skal også...

Et slikt program er under utvikling. Jeg har en beta på mobilen min akkurat nå.

Når du starter applikasjonen så finner den posisjonen din og viser deg tilgjengelige stoppesteder direktet i kartet (google maps). Stoppestedene kommer opp som stjerner og ved å klikke på dem så får man opp sanntidsavganger.

 

Ikke all funksjonalitet er på plass enda, men jeg vet at det jobbes med :)

 

Gief! :ph34r:

 

Navn? Link?

Lenke til kommentar

 

bussruter samt annen transport

 

Trafikanten applikasjonene finnes det flere av. Eller tenker du på bussruter som ikke blir dekket av denne / annen form for transport?

 

Hadde jo vært greit med ett lignende program for de som ikke bor i oslo. Trafikanten dekker vel kun oslo?

 

Finnes vel programmet som tar for seg kollektiv trafikk i Norge.

 

Men det jeg savner er et program som med bruk av GPS kan finne veien til nærmeste t-bane, buss. o.l. Mulighet for å si, jeg er her og vil ta nærmeste buss. Gjerne kobling til hvor man skal også...

 

Vet du hva det heter?

Lenke til kommentar

Det finnes faktisk! Men den er ikke på Market og er veldig buggy. Tror den heter det samme (er portet fra) en tilsvarende app for iPhone. Husker ikke hvor jeg fant den så du får google. Men den versjonen jeg prøvde var altså ikke helt spillbar enda.

 

Har prøvd å søke etter forskjellige kombinasjoner av android og elastomania, men kan ikke si jeg fant noen gode resultater. Hadde du giddet å prøve å lete litt? Lettere å finne når du har sett det selv :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...