Gå til innhold

Jakter på 2500+ AQXEA 0319MPMW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet min:

AXDA2500DKV4D 9716348270325 AQXEA 0321TPCW

 

Den virker ikke helt best. Alle andre AQXEA jeghar sett har klokket mye bedre en min. :-?

Den kjører 2.2Ghz på stock vcore, men om jeg skal ha den stabil på 2.41Ghz så trenger den 2.0vcore.. :grumpy:

Ganske irriterende når de i tillegg er en 0321TPCW.

Dette blir jo bare et bevis på at steppingen ikke alltid har like mye å si.

Lenke til kommentar

Så det betyr at det spiller ingen trille hvor man bestiller fra, fordi det hele er en sjangsespill....? Skal bestille 2 stykker, og den ene skal ikke klokkes. Bestiller en fra MPX og en fra Komplett, og satser på at EN av de får et bra nummer.

 

Noen plass det står en liste over hvilke nummer/serier som er bra?

 

Og, er den boxed-vifta noe å satse på, eller bare tull....?

Lenke til kommentar
Så det betyr at det spiller ingen trille hvor man bestiller fra, fordi det hele er en sjangsespill....? Skal bestille 2 stykker, og den ene skal ikke klokkes. Bestiller en fra MPX og en fra Komplett, og satser på at EN av de får et bra nummer.  

 

Noen plass det står en liste over hvilke nummer/serier som er bra?

 

Og, er den boxed-vifta noe å satse på, eller bare tull....?

 

Det spiller noen rolle hvor man besiller fra.. man kan sende mail å høre hva slags steppinger de har, eller du kan se på forumet hva andre som har handlet der har fått.

 

Lave batchnummer klokker nesten alltid best.. og de beste klokkene har jeg sett fra AQXEA og AQXCA.. uke 14, 19 og 21 skal være ganske gode.

 

Boxedvifte er greit til vanlig bruk, men til oc så holder den ikke på langtnær.

Lenke til kommentar

hmm jeg har en xp2500+ med steppingen

 

axda2500dk4d 9716348270327

aqxea 0321tpcw

 

denne er vell nesten lik formann sin.. er det vits å kjøpe vannkjøling til denne ( water chill) eller holder det med en slk 900 med 92mm zalman på 20 dba 68 m³/time? :|

 

hvor høy volt er skadelig for cpu i lengden? hvor høy fsb klarte du forman?

 

edit: glemte å skrive at jeg har en iglo silent breeze som kjører på 50 grader og har 1 pc2100 og 1 pc3200 twinmos m windbond får se hvordan det blir når jeg får raskere ram og bedre kjøling :)

Lenke til kommentar
hmm jeg har en xp2500+ med steppingen  

 

axda2500dk4d 9716348270327  

aqxea 0321tpcw

 

denne er vell nesten lik formann sin.. er det vits å kjøpe vannkjøling til denne ( water chill) eller holder det med en slk 900 med 92mm zalman på 20 dba 68 m³/time?  :|

 

hvor høy volt er skadelig for cpu i lengden? hvor høy fsb klarte du forman?

 

Veldig lik min den ja. Tror nok ikke du trenger noen vannkjøling med en gang.. mulig du må montere en litt kraftigere vifte though.

Kan ikke se noen fare ved å kjøre 2.0-2.1vcore så lenge du har en akseptabel temperatur.

Jeg vet ikke nøyaktig hvor høy FSB den klarte, for jeg bare konstanterte at 200 ikke gikk. Og dermed så kuttet jeg den ene L12 broen med en gang. Etter det så var ikke 230 noe problem ihvertfall, og jeg tviler på at den stopper før HK gjør det ;)

Lenke til kommentar

Hmmm, har en åpen ordre hos mpx med tre XP2500+... Får håpe det er en av dem med gode batchnr... Så det er de fire siste sifrene som er batchnr?

 

Hvorfor klokker de lave best? Er det ikke de som kjøres først ut av "pressa"? Skulle jo nesten tro at de med høyere batch klokket bedre da....

 

:roll::shrug:

Lenke til kommentar
Hmmm, har en åpen ordre hos mpx med tre XP2500+... Får håpe det er en av dem med gode batchnr... Så det er de fire siste sifrene som er batchnr?

 

Hvorfor klokker de lave best? Er det ikke de som kjøres først ut av "pressa"? Skulle jo nesten tro at de med høyere batch klokket bedre da....

 

:roll:  :shrug:

 

De fire siste er batchnr. ja..

 

Det virker for meg helt logisk at de første som kommer ut av "pressa" er best.. akkurat på samme måte som når man støper ting..etterhvert blir formen slitt, og produktet blir ikke like "perfekt".

Lenke til kommentar

 

Det virker for meg helt logisk at de første som kommer ut av "pressa" er best.. akkurat på samme måte som når man støper ting..etterhvert blir formen slitt, og produktet blir ikke like "perfekt".

 

Ok, da er jeg med på tanken. Så senest mulig stepping kode, og tidligst mulig batchnr, så begynner vi å nærme oss.

 

DrErling

Lenke til kommentar
ossen kjøling da

man får jo ikke noe serligmye bedre luftkjøling en du har

untat slk900 med 92mm vantec tornado.

 

Nei selve kjøleribben er nok noe av det beste man får, men viften er det mye å gå på.

Har en 26db Papst som leverer sånn rimelig bra med luft, men det finnes vifter som leverer betydelig mer, men da blir det mer støy.

Driver å lurer på å kjøpe vannkjøling.

Lenke til kommentar

Har også en xp2500.

Sjekket nettopp steppinga på den og er følgende:

 

AXDA2500DKV4D 9746398260276

AQUCA 0309 SPAW

 

Er denne no særlig god/overklokkings-vennelig?

 

Har kun klokket den litt pga. varmeutvikling, så nå er den på 180x11.

Har nettopp pussa/slipt kjøleribba til cpu'n (Iglo Silent Breeze) så nå har faktisk tempen sunket med 12°C! Så jeg tenkte og overklokke den litt mer.

Lenke til kommentar
Har også en xp2500.

Sjekket nettopp steppinga på den og er følgende:

 

AXDA2500DKV4D 9746398260276

AQUCA 0309 SPAW

 

Er denne no særlig god/overklokkings-vennelig?

 

 

Mange AQUCA som klokker bra, men har ikke hørt stort om uke 9 før.

Du har ikke verdens beste batchnr. (0276), men du har en SPAW .. har kun hørt om denne en gang før, men han hadde ikke prøvd å klokke den. Jeg er like nyskjerrig som deg, så jeg håper du tester hva den er god for ASAP, og kommer tilbake med noen resultater til oss :)

Lenke til kommentar

jeg kjøpte en XP2500 fra ett av de første (kanskje det VAR det første) partiene komplett fikk inn, det var i mars en gang... gidder ikke ta av kjøler for å se steppingkode, men det som er meg kjent er at Xp2500+'ene på denne tida klokket meget bra.. stemmer dette? var det bare en stepping da? så da er det mulig noen her kan fortelle meg hva slags stepping det sannsyneligvis var? ;)

 

takker og bukker

Lenke til kommentar
ossen kjøling da

man får jo ikke noe serligmye bedre luftkjøling en du har

untat slk900 med 92mm vantec tornado.

 

Nei selve kjøleribben er nok noe av det beste man får, men viften er det mye å gå på.

Har en 26db Papst som leverer sånn rimelig bra med luft, men det finnes vifter som leverer betydelig mer, men da blir det mer støy.

Driver å lurer på å kjøpe vannkjøling.

 

ok . så du vil ikke ha 80mm delta asså.

Lenke til kommentar
ossen kjøling da

man får jo ikke noe serligmye bedre luftkjøling en du har

untat slk900 med 92mm vantec tornado.

 

Nei selve kjøleribben er nok noe av det beste man får, men viften er det mye å gå på.

Har en 26db Papst som leverer sånn rimelig bra med luft, men det finnes vifter som leverer betydelig mer, men da blir det mer støy.

Driver å lurer på å kjøpe vannkjøling.

 

ok . så du vil ikke ha 80mm delta asså.

 

Hadde jo vært artig å prøve, kan jo sette den på viftestyringa mi å kjøre halv fart når jeg blir lei av støyen.

vi får se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...