Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med hastigheten - ustabilt nett?


Anbefalte innlegg

Hei

lurte på om noen kunne hjelpe meg litt, jeg har et nettverk som skal yte 56mb/s men når jeg laster ned så er hastigheten på 230kb/s en liten stund også detter den ned til rundt 10-20kb/s? på oppgavebehandling viser at nettverksforbruket er på kun 0.30%, så jeg lurer på hva i h***** som er gæli?!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Runar: Hva laster du ned og hvor laster du det ned fra?

 

laster ned Photoshop CS4 og det lastes ned fra adobes side..

Har det falt deg inn at Adobe kanskje ikke tilbyr raskere nedlasting? Det hjelper ikke at du har verdens kjappeste linje hvis han du laster ned fra fortsatt sitter bak et gammelt analogt modem som mister tilkoblingen hver gang mor løfter av telefonrøret.

 

Ta testen jeg linket til, du! :)

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Å se på ytelsesgrafen i oppgavebehandling har ingenting for seg og kan ikke relateres til båndbredden din mot internet, hvis du da ikke har 10Mbit/s inn fra ISP og kjører 10Mbit/s på nettverket ditt.

 

Normalt kjører vi atskillig høyere båndbredde på lokalnettet vårt. I mitt tilfelle 1Gbit/s. Selv om jeg da laster ned med maks utnyttelse av båndbredden mot internet så vil ikke grafen i oppgavebehandling vise mer enn en brøkdel av hva den 1Gbit/s porten klarer å overføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...