Gå til innhold

Studere på NTNU (Informatikk/Biologi)


Requi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På informatikk lærer man først grunnleggende ferdigheter i programmering og systemutvikling, og spesialiserer seg etter hvert på mer avgrensede områder etter interesse. Man har stor valgfrihet, da nesten halvparten av fagene man tar velges selv. Online, linjeforeningen, er relativt aktiv og har et bra fadderopplegg der du blir kjent med medstudenter. Det holdes også diverse sosiale aktiviteter, kurs og bedriftspresentasjoner gjennom året, og kontoret deres er som oftest befolket av en del personer.

 

Som student holder man i starten som oftes til i bygget P-15 sine datasaler med individuelt /gruppearbeid på øvinger eller i øvingstimer der du kan få hjelp av studentassistenter. Linjeforeningen har også kontor i samme bygg.

 

Det ble litt vagt. Hvis du har noe mer konkret du lurer på, får du si ifra

Lenke til kommentar

Ja, jeg går på informatikk.

Du lærer grunnleggende objekt-orientert programmering generelt, og bruker java i prosessen. Du blir ingen ekspert på java, men i hvordan du skal tenkte for å løse programmeringsoppgaver.

 

Om man bare vil så er man innom flere språk gjennom bachelorgraden, deriblant Java, C, Python, Oz, Common Lisp, Prolog og sikkert en drøss med andre jeg har glemt. Det er korrekt, som sino sier, at man ikke skal lære språk men kun lære teknikker og metoder, men ved å lære bort Java som standard antas det i senere kurs at du kan kode Java (eller i det minste kode i et eller annet språk).

Endret av jurg
Lenke til kommentar

Jeg forstår virkelig ikke hva noen skal med biologi?

Er vel bedre å finne noe annet å finne på? Som økonomi?

Jeg forstår virkelig ikke hva noen skal med økonomi?

Er vel bedre å finne noe annet å finne på? Som biologi?

hehe:)

økonomi - læren om penger og verdier

biologi - læren om naturen og dens organismer

økologi - læren om å prate med dyr

psykologi - læren om adferd og mentale prosesser

 

Alt dette er jo interessant;)

Lenke til kommentar

økologi - læren om å prate med dyr

 

Her er det noen som har misforstått noe, gitt.

haha

 

Ehh, ja? Det er fortsatt ingen som skjønner argumentet ditt.

Husker ikke at jeg hadde noen argument??

 

Jeg har kanskje tenkt meg til NTNU til høsten, men vet ikke helt hva jeg har lyst å studere. Derfor lurte jeg på om noen her kunne si litt om hvordan det er å studere biologi og/eller informatikk?

 

Tusen takk!

Biologi er najs!

Lenke til kommentar

Super-generalisert: Hver retning vidrefører følgende emner fra VGS

Informatikk = Matte og IT! <333

Biologi = Veldig mangfoldig, men mulige: Statistikk, spillteori, sannsynlighet og tallteori (matematikk), Biologi (ganske opplagt), fysikk (stråling, kvantefysikk, mekanikk, termodynamikk +++. Også kjemi da. Biologi er vel egentlig veldig mye kjemi!

Lenke til kommentar

sino:

 

Går du selv informatikk på NTNU? Lurer også da på hvilke grunnleggende ferdigheter i hvilket programeringsspråk f. eks?

mhm..

-Hva ønsker du å bli til slutt da?

-Forstår det er et vanskelig valg, biologi eller informatikk.

 

-Jeg tror siden vi lever i 2010 et teknologisk samfunn, har verden mer bruk for informatikk.

-Men du får jo uansett jobb.

-Du kan studerere et fag, og samtidig være interessert i det andre.

-Følg magefølelsen

Lykke til!

 

 

EDIT: Omformulerte hele svaret slik at det ble perfekt.

Endret av battlefield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...