Gå til innhold

Lading via microUSB


j8rn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

1)

Dersom man skal lade via microUSB og bruke adapter, er det da samme hva slags adapter man bruker bare det genererer (rett ord?) 5V og 1A. Det burde vel det? Kjøpte et billigadapter til iPhone en gang, og da funket ikke skjermen skikkelig mens den ladet. Men den ladet.

 

2)

Når jeg lader via USB-port går det så veeeeldig seint føler jeg. Noen tips rundt dette? Leverer en usb-port lavere A (det er vel det som er avgjørende her) enn nevnte adapter?

 

Dette gjelder en HTC, men spørsmålene er vel universelle

J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) De fleste USB-strømadaptere leverer 5v 1000mAh på strømlederne har ingenting på D- og D+ signallederne. Noen produsenter er ikke helt med på dette med standarder så de vil heller pushe sine egne overprisede proprietære greier (trenger vel ikke nevne navn her...) og har enten D+ og D- kortsluttet eller med en spesifikk motstand imellom.

 

2) En USB-port leverer enten 100 eller 500mAh, avhengig av om den står i en USB-hub med eller uten egen strømforsyning. USB-porter på selve PCen kan vanligvis levere 500mAh også.

 

Nå er mitt eget erfaringsgrunnlag rimelig smalt, men min HTC Legend virker ganske "altedende" når det gjelder å lade fra USB-porten. Til og med Biltemas 69-kroners USB-billader funker helt smertefritt, i motsetning til med min forrige møkkatelefon, Nokia 5630.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

har et spørsmål ang. USB/Micro-USB og ladehastigheter.

 

Jeg har en "batteripakke" på 10400mah som brukes til lading av mobil osv når jeg er på reiser.

 

Orginalkabel var bare 15cm lang - denne mistet jeg og har i ettertid brukt en 2m lang kabel, en slik som vanligvis følger med ved kjøp av mobiltelefones osv...der man har valget å koble USB til en adapter som passer i stikkontakten fremfor å lade via en PC.

 

Jeg opplever nå at batteripakka lades mye saktere enn det den gjorde når jeg hadde orginalkabel.

mobilen blir også ladet saktere enn tidligere.

 

har slike kabler kvalitetsforskjeller, annet enn matrialkvalitet, eller er det enten eller, on/off når man lader?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...