Gå til innhold

Splinter Cell Conviction: Småsnakk og Diskusjon


Anbefalte innlegg

Lekker samling. Tror jeg må begynne å kjøpe disse samlepakkene. Har kommet meg et godt stykke ut i spillet nå. Veldig fornøyd med spillet så langt. Faktisk et av de få spillene jeg faktisk gidder å spille ferdig, i forhold til f.eks AC2 som jeg la på hylla etter noen få timers spilling. Tok for lang tid å komme i gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lekker samling. Tror jeg må begynne å kjøpe disse samlepakkene. Har kommet meg et godt stykke ut i spillet nå. Veldig fornøyd med spillet så langt. Faktisk et av de få spillene jeg faktisk gidder å spille ferdig, i forhold til f.eks AC2 som jeg la på hylla etter noen få timers spilling. Tok for lang tid å komme i gang.

 

ja, det tok noken timer å komme i gang, men anbefaler at du fortsetter.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Spillet fortjener ikke mer enn en 7/10 etter min mening. Spillet er langt fra perfekt, og det er egentlig ganske ensformig. Man gjør stort sett det samme gjennom hele spillet i varierte omgivelser. Fra de forrige spillene i serien er det veldig begrenset hva man kan gjøre, og etter at fiendene har oppdaget Sam går spillet over til et ganske dårlig skytespill. Men alt i alt et bra spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Har fullført spillet nå utenom coop og de fleste oversettelsene så ganske korrekte ut.

De er jo ikke gale, men å oversette equipment som granater og slikt til DINGS bl.a synes jeg er litt jalla, og den "Bestridelige Operasjoner" moden på hovedmenyen, hva skal det bety?

 

Ja det skulle stått Benektelige Operasjoner. Men det er ikke så veldig farlig. "Deniable Ops"

 

Gadgets er en type dingser.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Har fullført spillet nå utenom coop og de fleste oversettelsene så ganske korrekte ut.

De er jo ikke gale, men å oversette equipment som granater og slikt til DINGS bl.a synes jeg er litt jalla, og den "Bestridelige Operasjoner" moden på hovedmenyen, hva skal det bety?

 

Ja det skulle stått Benektelige Operasjoner. Men det er ikke så veldig farlig. "Deniable Ops"

 

Gadgets er en type dingser.

Fant en annen artig oversettelse, "Unnslipp bygningen". Blir vel litt feil gjør det ikke? Er såvidt jeg vet ikke et norsk ord engang

Lenke til kommentar

Jævlig irriterende å ikke kunne endre språket selv da, jeg har ikke lyst å spille på norsk, norske oversettelser er alltid jalla, og denne var ikke et unntak

jo du kan endre språket..

men du må gå inn System Settings --> Console Setting --> Language and Locale --> Locale og velg språket.

 

Edit: jeg har test det og velg svensk språket.. Lykke til..

Lenke til kommentar

Jævlig irriterende å ikke kunne endre språket selv da, jeg har ikke lyst å spille på norsk, norske oversettelser er alltid jalla, og denne var ikke et unntak

jo du kan endre språket..

men du må gå inn System Settings --> Console Setting --> Language and Locale --> Locale og velg språket.

 

Edit: jeg har test det og velg svensk språket.. Lykke til..

Det er jeg fullt klar over, men jeg er ikke interresert i at Xboxen min skal oppføre seg som om den er amerikansk etc, jeg vil havne på norske leaderboards etc

Lenke til kommentar

Spillet fortjener ikke mer enn en 7/10 etter min mening. Spillet er langt fra perfekt, og det er egentlig ganske ensformig. Man gjør stort sett det samme gjennom hele spillet i varierte omgivelser. Fra de forrige spillene i serien er det veldig begrenset hva man kan gjøre, og etter at fiendene har oppdaget Sam går spillet over til et ganske dårlig skytespill. Men alt i alt et bra spill.

 

Etter at fiendene har oppdaget deg skal du gjemme deg og flanke dem, ikke begynne å fyre rundt deg med free aim, da skjønner jeg du syns det er kjedelig. Prøv å vær litt kreativ og drep dem på spektakulære måter. Sett vaktene opp til å gå feller du har laget med "last known" silhuett mekanikken eller sticky cam, for så å droppe ned på dem fra oven. Knekk nakken på første mann, dropp en flash, ta andre mann som gissel og plant ei kule midt mellom øyna på tredje. Smell så hodet til stakkaren du holder rett i veggen for deretter å forsvinne opp i taket igjen å ambushe de forvirra vaktene som kommer løpende. Det er DA gøy.

 

Du har muligheten til å være den ultimate predator, bruk den.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Håper for guds skyld at ikke flere sprø unger spiller slike spill. Foreldre burde passe på.

GTA fikk jo skylden for at unger/ungdom begikk 100 typer forbrytelser, blant annet mord og mord begått av antisosiale folk. Villkjøring og annen farlig aktivitet.

 

Det plager meg at forbryterne til stadig klager på at det er ett spill de har spillt som har skylden for hva de gjør. de mangler det å skille spill/film fra virkeligheten oppe i hjernen.

 

Håper dette veldig bra laget spillet aldri får slikt på seg.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Håper for guds skyld at ikke flere sprø unger spiller slike spill. Foreldre burde passe på.

GTA fikk jo skylden for at unger/ungdom begikk 100 typer forbrytelser, blant annet mord og mord begått av antisosiale folk. Villkjøring og annen farlig aktivitet.

 

Det plager meg at forbryterne til stadig klager på at det er ett spill de har spillt som har skylden for hva de gjør. de mangler det å skille spill/film fra virkeligheten oppe i hjernen.

 

Håper dette veldig bra laget spillet aldri får slikt på seg.

 

Derfor er det 18 års grense på spillet.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet i går og er rimelig fornøyd. Er vel kommet sånn ca halvveis tipper jeg. Synes gameplay er strålende. De klarte å beholde de nervene ved stealthplay, før det hele eksploderer og det blir en skikkelig god skuddveksling. Trodde det skulle bli litt for kjedelig med execution-funksjonen, men nå skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte meg uten. Spillet er også forsåvidt vanskelig. Jeg overlever de fleste brettene, men spiller de gjerne igjen for å få planen min til å fungere. Norsk tekst funket også overraskende bra.

 

Setter de negative tingene ved spillet i spoiler, slik at de som ikke har spilt det enda kan gjøre opp egne meninger.

 

 

Eneste jeg har å utsette er de ganske dårlige ansiktsanimasjonene. Når karakterene snakker ser det ikke ut som at de prøver å bevege munnen engang. Sam ser en smule tilbakestående ut når det er nærbilder.

 

Irak-levelen var også litt malplassert etter min mening. Synes det var kult å skyte med AK-47, men de fjernet de viktigste funksjonene for spillet i denne levelen. Ga ikke særlig mye for min del.

 

Lenke til kommentar

Dritbra spill. Kjørte til den lokale elkjøp dagen etter release, for å hente min forhåndsbestilte utgave. Når jeg kom så viste det seg at det var en feil, og spillet var ikke kommet enda. Kjørte deretter til nest nærmeste elkjøp på scooter. Tok 45 min, kaldt og jævlig, men fy faen var det verdt det. 399,- betalte jeg; perfekt spill med en perfekt pris :)

Lenke til kommentar

Det er ett bra og morro spill. Men som nevnt er det en del ting som sikkert kunne ha blitt gjort bedre.

 

Grafikken er litt daff syns jeg :p Men det som irriterer mest er disse vaktene!

Ser de deg, og du unslipper går de rundt å roper og skriker de samme 2 setningene om og om og om igjen >< DET var irriterende det! :p

 

Hadde jeg vært på jakt etter en brutal slagkraftig fyr som lusker rundt i buskene hadde jeg ikke gått der å ropt på fyren!

 

En annen ting som jeg ble litt skuffa over var face off. Eller Duell på norsk.

Jeg så for meg at 2 agenter begynte på hver sin side og skulle snike seg rundt på ett brett der mangen vakter patruljerer. (Ja. det er jo forsåvidt sånn det er nå,men!)

 

Ikke spawne en helt random plass midt mellom to vakter >< og så er det full fire-fight til tida er ute :p

 

Brett på samme størrelse som Spy vs Merc hadde vert flott. ...Ah..spy vs merc...Det savner jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...