Gå til innhold

ATA 100 hardisk + cd-rom


lind

Anbefalte innlegg

hei, jeg har et problem med å koble på en cd-rom på samme kabelen som min harddisk. kabelen er en ATA 100 kabel.

Når jeg starter opp windows xp går det greit helt til jeg kommer frem til du ser "skrivebordet" så låser den seg. er det noen som har et svar på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk jumpersettingen, hvis harddisken står som master, må du sette cd-rom'en som slave; ikkje hør på de andre, eg har tre harddisker og en cd-rom og det funker fint det (for meg i alle fall)

 

Hvis du ikkje vet kordan du setter jumperen riktig, skal det stå på harddisken (ogeller) cd-rom'en et skjema, følg det skjemaet...

Lenke til kommentar

svar på svarene: jeg har ikke flere plasser en på ATA 100 kabelen, har en dc-brenner og en delvis ødelagt dvd på den andre kabelen. dvd-en virker bare på dvd-plater, altså å se filmer med.

 

det med jumpersetting på masterslave har jeg prøvet, men det er mange andre alternativer jeg ikke har prøvet. eksempel å sette de på "15 heads", i steden for "16 heads master". hva betyr det foresten?. det er jo enda 2 alternativer med jumpersettinger i master. husker ikke resten. er det noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...