Gå til innhold

bruke lcd tv som pc-skjerm?


fredrikoz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De små samsung tvene, t240 etc er jo bare pc-skjermer med innebygget dekoder i, men mange mindre tver har jo gjerne en fryktelig dårlig oppløsning. I tillegg er det ofte masse bildebehandling som ikke kan gåes forbi, så pass på at tven kan stilles til "pc-modus" eller noe slikt som bare sender signalet rett gjennom.

Lenke til kommentar

ok jeg har slått fra meg og bruke tv skjerm som monitor.

Sikter nå heller på en 24" lcd monitor, er det noen her som kan anbefale en god 24" til gaming ?

jeg vil ha best mulig bilde (selfølgelig) men da mener jeg at jeg heller vil ha en skjerm som gir sinnsykt skarpt bilde og utrolig fargedybde med gode og klare farger, vil ikke ha en skjerm med ultra ultra lav ms og et lyst og "blast" bilde, da går det heller greit med litt høyere ms og bedre bildekvalitet :)

Noen som har noen anbefalinger?

Endret av fredrikoz
Lenke til kommentar

LCD er en teknologi der hele bildet består av masse små faste punkter, og bruker du digital kabel så vil bildet alltid være skarpt. Denne skjermen er god på det aller meste, det finnes raskere, men da ofrer du fort veldig mye på bildekvalitet. Den er også veldig mye bedre enn TN på innnsynsvinkel, så du slipper at bildet ditt er lyst i toppen og mørkt i bunn som mange billige skjermer sliter med.

Lenke til kommentar

Ja for jeg kan ofre litt responstid for og heller få en mye bedre dybde i fargene og et skjenerelt mer eyecandy bilde, er ikke vits og kjøpe det dyreste skjermkortet i gata når en ikke har en skjerm med gode farger og skarpt bilde :p

 

Appropos, ser denne ikke hetter U2410 men er det tilnermet samme skjerm eller?

Dell st2410

Endret av fredrikoz
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å forklare fordelene med dual-screen til noen som ikke har prøvd det. Men det er veldig deilig.

Men man kan ikke spille på to skjermer (midten blir jo delt av en kant) så eyefinity går ut på at du har tre skjermer, for da slipper du kuttet i midten, samtidig som du får veldig mye større skjermoverflate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...