Gå til innhold

Nye Velociraptor-disker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Velociraptor har vært på full fart ut av markedet i flere år allerede. Entusiastene som vil ha ytelse velger SSD. Mannen i gata aner ikke hva hverken SSD eller Velociraptor er og går etter pris og GB. Dermed blir det 5400 eller 7200 rpm. Entusiastene kjøper både SSD og HDD og får det beste fra to verdener.

 

Folk som har bærbar PC har bare plass til ett lagringsmedie, men på grunn av at Velociraptor er tykkere og krever mer strøm enn vanlige 2,5" disker så er den som regel utelukket i bærbare. Men 7200 rpm disker med flashbuffer a la Seagate momentus XT er nok en fin kombinasjon for bærbare.

Lenke til kommentar

Jeg vil kalle de hverken fugl eller fisk. Ikke gir de mye lagringskapasitet per krone i forhold til HDD og ikke gir de høy ytelse sammenlignet med SSD.

 

Velociraptor er et kompromiss som ikke utmerker seg hverken pris/kapasitet eller pris/ytelse.

VR gir deg mye fart i forhold til vanlige harddisker, og mye lagring i forhold til SSD.

Lenke til kommentar

Nettopp. Velociraptor er det beste kompromisset når man ikke kan ha to lagringsenheter i maskina. Kan man det så gir SSD + 5400/7200 rpm HDD i både pose og sekk.

 

(Jeg blir hele tiden forvirret av VR-betegnelsen. I mitt hode betyr det Vibration Reduction, Nikons bildestabiliseringssystem)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...