Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er virkelig aldersforskjellen et problem?


Gjest undrer

Anbefalte innlegg

Gjest undrer

Heisann.

 

Jeg er en gutt på 20år (blir 21 i sommer), som har et lite dilemma, om jeg kan kalle det det. Greia er at jeg har møtt en meget sjarmerende og intelligent jente i det siste. Hun er veldig moden, og utviklet (psykisk og fysisk). "Problemet" som noen kanskje vil kalle det, er at denne jenta er 15år (blir 16 i sommer hun også).

 

Aldersforskjellen er noe jeg tenker mye på, ettersom vi har møttes og rotet litt i det siste. Jeg er veldig interessert, noe hun gir mye tegn til selv. Har snakket med noen av kompisene mine, som sier de ikke har noe imot at jeg går inn for å bli sammen med denne jenta, om det skjer. Jeg lurer også på om jeg skal ta en prat med foreldrene mine om dette, men kanskje la de møte henne før jeg forteller dem alderen hennes. De fleste som møter og prater med denne jenta tror at hun er i starten av 20års-alderen, og blir sjokkert når de da får høre at hun kun er 15-16år.

 

Overdriver jeg egentlig på dette? Jeg er utrolig betatt av denne jenta, og merker ikke noe til fjortismentaliteten noen i denne alderen pleier å ha. Hun er rett og slett utrolig smart og sjarmerende.

 

Er det noen her som har noen inspill eller tips? Ville dere sett på dette som rart? (Kan være vanskelig å dømme iogmed at man ikke har noe inntrykk av personene det gjelder.)

 

Kanskje noen har lignende erfaringer også?

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest undrer

Har allerede vært på besøk til henne og hilst på moren hennes. Hun har også nevnt at foreldrene hennes ikke sier noe på det, ettersom hun har mye relasjoner og vennskap med eldre mennesker.

Lenke til kommentar

Har allerede vært på besøk til henne og hilst på moren hennes. Hun har også nevnt at foreldrene hennes ikke sier noe på det, ettersom hun har mye relasjoner og vennskap med eldre mennesker.

 

Ser ikke på 16 og 21 som en veldig stor aldersforskjell, med tanke på at jenter har en tendens til å utvikle seg både fysisk og mentalt litt tidligere en gutter.

 

Ville nok ventet med sex til hun fyller 16 da, med tanke på at det faktisk meget mulig blir fengsel eller en annen ganske streng straff hvis dere ligger sammen og dette kommer politiet for øret.

Lenke til kommentar

skal ikj være noe problem med sex, må nesten være foreldran da som må anmelde han, de gjør jo ikke d hvis han virker grei..

 

Eller så anmelder hun det selv, om det har gått til helvete og han har dumpet henne. Noen er gale nok til det, selv om det var frivillig og de ikke kan si at de har blitt lurt eller tatt noen skade av det.

 

TS, visste moren hennes hvordan dere ligger an i forhold til hverandre, altså at dere ikke nødvendigvis bare vil være venner? Det er ganske vesentlig. Jeg synes det er en drøy aldersforskjell når hun er så ung.

 

Skjønner likevel at hun kan være moden for alderen, og at det kan være frustrerende at andre er så dømmende.

Lenke til kommentar
Gjest Jente 16

Jeg er 16, og er sammen med en som er 21. Jeg var også veldig skeptisk i begynnelsen, og var redd for hva folk ville tenke og om det kom til å fungere. Det viste seg å ikke vere noe problem:) Foreldrene våre har ikke noe problem med det, og venner synes etterhvert det er helt normalt;) Vi har nå vert sammen i over et halvt år, og det går strålende;)

Lenke til kommentar

Hva er galt med jentene på din egen alder? Det er jo så sykt mye å velge i! Åpne opp øya mann!

 

Det er ikke tøft å krangle hver helg grunnet sjalusi og faenskap. (Hun kommer jo ikke inn på noen utesteder, har ikke lappen, hun går på skole med MASSE gutter, osv osv..)

Lenke til kommentar

I tillegg har du russetiden som sikkert komme til å sette stopper for morroa. Hun er ikke ute etter å finne mannen i sitt liv. Når hun kommer i russetiden er det 80- 90 % sjanse for at ting går til helvete. Du er da 24, og vil kanskje at hun skal flytte inn etc. Hun derimot vil feste, løpe naken rundt forbi og være gær'n. Så er det studietiden. Du er på vei til å etablere deg (eller har etablert deg for hundre år siden) og hun vil bli student. Hvor ender hun opp? Det vet ingen.

 

Forholdet er dømt til å mislykkes på et eller annet tidspunkt. Jeg påstår at alle de guttene (ikke menn, voksne menn roter ikke med 15- åringer) som er sammen med jenter som er fem år yngre kun er ute etter enkel, dominerende sex. Dominerende fordi det er lettere å dominere ei lita jente enn en voksen dame.

 

Du er på vei inn i voksenlivet og innen 1- 10 år har du kanskje funnet den du vil være sammen med for resten av livet. Hvorfor skal du kaste vekk tid, ære og energi på ei lita jente?

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
Gjest undrer

haswonit: Argumentet ditt med sjalusi blir litt på kanten føler jeg. Man er ikke dømt til å krangle ang sjalusi pga at en av partene går på skole med "MASSE" gutter o.l. Har selv hatt kjæreste da vi begge gikk på VGS, og det funket da supert det?

 

FlinkeFreddy: Synes du setter det litt på spissen her, men jeg skjønner såklart hva du mener. Det at russetida vil ødelegge alt er ikke en garantert hendelse. Kjenner forøvrig et par der gutten er 24, damen er 19, altså samme aldersforskjell. Dette har ikke på noe måte hindret dem, og de venter barn nå, tro det eller ei. (Ja, jeg vet at det blir litt annerledes når jeg er 20, og ikke 24).

 

Takker for alle svar, vil gjerne lese flere tanker om dette. :-)

Lenke til kommentar

Synes FlinkeFreddy er inne på noe angående fremtiden. Men om du ønsker å bare leve i nuet og ta ting som de kommer (som egentlig er den mest fornuftige, i alle fall mest avslappende måten å leve på, spør du meg), synes jeg ikke aldersforskjellen er så viktig, i og med at hun snart fyller 16 og hun virker modnere enn hun er osv. Så lenge hun vet hva hun begir seg ut på. Synes forøvrig du bær være forsiktig med sexpress osv, og gjerne vente til hun er 16 så dere i alle fall holder på lovlig. Ville ikke brydd meg om du var 17 f.eks., men nå er du jo ikke det. Uansett, prioritér hennes ønsker/følelser/behov foran dine egne, hun er langt mer sårbar enn deg vil jeg tørre å påstå uten å kjenne henne, og hun har nok mer å tape enn deg. La kjærligheten seire :)

Lenke til kommentar
Gjest undrer

Takker for svar Sitronsaft, og alle andre selvfølgelig.

 

Sitronsaft: Jeg liker å ta ting som de kommer. Jeg tenker ikke at denne er jenta jeg skal leve med ut livet, for den tanken må nesten komme over en god tid. Jenta er veldig moden av seg som sagt. Har hatt et ikke så veldig bra forhold med sin far, og har bodd alene med moren sin mesteparten av livet.

 

Ang sex, så vet jeg veldig godt at hun har hatt det før. Jeg har ikke hatt sex med denne jenta, og jeg har overhodet ikke noe behov for å presse på det. Jeg lar det komme naturlig om det måtte skje.

 

Jeg skjønner godt skepsisen til mange i tråden. Det kan være lett å dømme folk etter alder, selv om det finnes en del unntak, som jeg har fått opplevd. Jeg kjenner for eksempel jenter i 18-19års-alderen, og de oppfører seg som 14åringer (fiffig at jeg bruker alder som en tilstand her, iknow). Denne jenta er langt mer moden, men det er utrolig vanskelig for meg å få fram dette med tekst.

 

Møtte henne i går kveld også, og vi fikk pratet mer og blitt mer kjent. Jeg begynner å få følelser for henne, og hun viser samme tegn tilbake. Moren hennes ser ikke på alderen som noe problem, og ser heller etter hvordan jeg da er som person.

 

Jeg er dog usikker på hvordan jeg skal ta det opp med mine foreldre. Er som sagt viktig for meg at de støtter meg. Jeg vil ikke at de skal tro jeg hopper på jenter av så stor aldersforskjell for ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en veldig stor aldersforskjell, på grunn av den unge alderen hennes. Det er nok veldig sikkert at det ville bli et problem i fremtiden dersom du var en voksen 21 åring.

Den utviklingen som mange har hatt fra de var 16 - 21, skal også hun igjennom. Det kommer vel egentlig ann på hvor langt du har kommet i livet. Jeg regner med at du ikke har kommet mye lenger enn henne, siden du henger i et miljø med femten/seksten år gamle jenter. Dersom du bare er ute etter å ha det gøy nå, er det jo bare å fortsette der du er uansett:)

Lenke til kommentar

Det er 5 år mellom dere! Om noen år (hvis det lbir noe, så klart) så vil ikke aldersforskjellen syntes i det hele tatt. Jo eldre man blir, desto mindre og likegyldig aldren blir. 5års forskjell er jo i grunn perfekt.

 

Min far er 7 år eldre enn moren min btw.

Lenke til kommentar

Til en viss grad, er alder bare et tall. Føles det riktig, gå for gull. Synes du dette er jenten for deg, driter du i hva de andre sier.

 

Lykke til. :)

 

Forresten, hva var det om at to personer med fem-seks år aldersforskjell har to forskjellige liv? Er det en regel, at en på 16 vil inn på by'n, kjøre bil og er vidåpen for alle guttene på skolen mens trådstarter faktisk er på by'n, kjører bil og flørter med alle damene på.. ehm.. jobben? Kan det ikke være omvendt, iallfall om jenten hadde vært 18 og karen 23?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...