Gå til innhold

Nytt skjermkort til Asus M2N-E hovedkort


Anbefalte innlegg

har et Asus M2N-E, nForce 570 Ultra, Socket-AM2 hovedkort og en AMD 64 X2 4600+ 2.4GHz prosessor. Tenkte på å kjøpe nytt skjermkort ettersom det gamle er fra 2005. Har ikke fulgt så mye med på skjermkortfronten siden jeg kjøpte det forrige kortet så lurer på hva som er bra nå.

 

Det skal brukes mest til å spille av HD filmer på lcd tv og til nød litt spilling. Så trenger ikke det beste innenfor spill, men helst noe med Hdmi utgang, hvis det finnes da. Helst også Nvidia da det er det jeg har fra før, og er meget fornøyd med det... Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo at recomended på metro 2033 på nVidia sida er GTX 470, og det er jo kjempe dyrt. Så ett gts 250 kan nok bli litt for spinkelt. Men ka RAM har du? Og kor masse er du villig til å betale?

Minimum System Requirements

 

Dual-core processor (Core 2 Duo series of requirements or higher)

The DX9 support SM3.0 graphics, GeForce 8800/GT220 or higher

1GB memory

 

Recommended

 

Quad-core processor; or 3.0GHz dual-core processor

DX10 graphics cards, GeForce GTX 260 or higher

2GB memory

 

Preferred configuration

 

Core i7 Processor

NVIDIA DX11 graphics cards, GeForce GTX 480/470 (sic)

8GB memory (as possible)

High-speed hard drives (SSD better)

Lenke til kommentar

Sitter på et Gts 250 selv og det holder fint til litt Bad company 2 og modern warfare 2. i Crysis må jeg nok ned på medium settings og i Metro enda lavere. Men da flyter det greit med en oppløsning på 1680x1080.

 

Skal du kjøre Metro 2033 på høye settings så bør du nok ha et 5850 eller bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har et hd4870, og i spill som company of heroes, crysis, stalker m.fl så var det prosessoren som begrenset meg når jeg hadde en 4600

Forøvrig så klarer det kortet seg ganske greit i nevnte spill med alt på maks, crysis blir noe laggy med høy AA.

 

Jeg oppgraderte til en phenom II 945, den er kjøligere og langt raskere. Mitt hk er m2n32sli-deluxe, nforce 590.

Lenke til kommentar

Du nevner metro, da kommer jo dx11 inn i bildet og gts200 serien har ikke dette.

 

Jeg vil anbefale et 5770 men ser at du sier "helst nVidia".

Dette er nok noe som en ikke får gjort så mye med. Regner med at folk med tiden (og enda flere kvalitetsprodukter fra ATi) skjønner at begge disse gpu produsentene har noenlunde like stabile produkter.

 

Hvis det er til den bruken du nevner, så tror jeg at 5xxx serien til Ati kan gi deg en positiv overaskelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...