Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

starte moped med clutch inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg moped for noen uker siden.

De mopedene jeg har prøvd har man måtte holde inne clutchen når man skal starte(tror jeg :p)

På min så funker ikke det. kan hende jeg tar feil, men er det noe galt eller er det vanlig at man ikke starter mopeder med clutchen inne?

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scooter eller moped du mener da? På scooter så må du holde inne bremsen for at el starten skal fungere. På moped så kan du starte den mens den står i gir, men da må du holde inne clutchen hvis ikke hopper den bortover. Du kan starte den når den står i fri uten å holde inne hverken brems eller clutch.

Skrevet

Scooter eller moped du mener da? På scooter så må du holde inne bremsen for at el starten skal fungere. På moped så kan du starte den mens den står i gir, men da må du holde inne clutchen hvis ikke hopper den bortover. Du kan starte den når den står i fri uten å holde inne hverken brems eller clutch.

jeg snakker om moped ja :roll:

takker for svar btw :)

Skrevet

vær obs på at enkelte sykkler MÅ den stå i fri for å kunne starte på el start.

altså det hjelper ikke å ha den i gir og holde inne clutchen.

men tror dette er få tilfeller.

Skrevet (endret)

Dere skjønner at det funker ikke å starte min moped med clutchen inne (jeg har en beta rr50) Så er det egentlig noe galt da? :dontgetit:

Kickstarten får liksom ikke noe grep når jeg holder den inne....

Endret av Vinkelsliperen
Skrevet

Dere skjønner at det funker ikke å starte min moped med clutchen inne (jeg har en beta rr50) Så er det egentlig noe galt da? :dontgetit:

Kickstarten får liksom ikke noe grep når jeg holder den inne....

sitt ann i fri og ikke hold inne clutchen, så starter den nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...