Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vitnet hærverk på bil - hva skal jeg gjøre?


Dødskalkunen

Anbefalte innlegg

For under en time siden hørte jeg og en kamerat masse bråk utenfor huset mitt. Vi gikk og kikket ut vinduet og oppdaget at det kun var folk som gikk fra en fest like ved.

Sto uansett og kikket ut et lite minutt, da det gikk to ganske berusede personer forbi.

 

Begge stoppet bak en bil og han ene fyren, ganske kraftig kar, spenner til bak bilen med stor kraft.

 

Gikk ut og kikket etterpå og bulken han har påført er nokså stor.

 

Kan også nevne at jeg er i noen grad sikker på hvem disse er.

 

Irriterer kraftig over slike folk, men har ingen aning hva jeg skal gjøre. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vet du hva gjerningspersonen heter? Hvis du ikke vet det, og ser noen gjøre slik hærverk, så kontakter du politiet straks du oppdager det. Og om personen forlater stedet, så kan du evt prøve å følge etter ham, og informere om hvor ferden evt går. Eller hvilken bil evt personen stikker av i.

 

Men kjenner du til personen, så kan slikt enkelt ordnes opp senere. Kontakt politiet, og de fører deg opp som vitne.

Lenke til kommentar

Å prøve å følge etter eventuelle gjerningsmenn eller den slags bør man nok være litt forsiktig med, all den tid man ikke vet hva slags folk man har med å gjøre. Det kan bli stygt.

 

Noter ned bilnummeret og så burde det vel holde å sende en mail til politiet med info. Eventuelt kontakt bileier; det er jo ikke sikkert han anmelder saken, men det endrer seg kanskje hvis han får et vitne.

Lenke til kommentar

Poenget er at trådstarter er et nærmest verdiløst vitne, om han ikke vet hvem gjerningspersonen er. Saken vil da automatisk bli henlagt etter kort tid.

Da er det mye bedre å kotnakte politiet der og da. Om de har tid, så rykker de ut.

 

Hadde jeg vært bileier, så ville jeg ønsket at øynevitner hadde kontaktet politiet slik at politiet kunne fått tak i personen.

Men kjenner trådstarter til personen, så går det nok bra.

Lenke til kommentar

Politiet henlegger jo slike saker på løpende bånd. Om dette var natt til lørdag/søndag er det vel neppe noe politidistrikt som rykker ut pga litt skarve hærverk heller. Men er enig i at man uansett bør melde fra, så har man i hvert fall gjort sitt.

Lenke til kommentar

Send sms REGNR AB12345 til nr 2282. koster kr 3,- per melding.

 

f.eks:

 

REGNR DN26873

 

også sender du sms til 2282... Så får du sms tilbake med info om eier.

 

edit: Når du får navnet kan du jo selvsagt søke i telefonkatalogen/1881.no for å finne tlf. nr til den det måtte gjelde!

Endret av geoeri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...