Gå til innhold

-Utsolgt på 2-3 timer


Anbefalte innlegg

Huff.... Amentio, kommer aldri til å handle noe fra den butikken igjen... rett å slett for elendig.

Virker for min del at dette er en bedrift som eies og driftes av cowboyer med tilsvarende løsninger.... Kundeservice, har de sannsynligvis aldri hørt om.

Greit at de er billige.... men der stopper det også.

Skulle heller ha sett Netshop på plass på TG.

 

Dette innlegget burde bli slettet, da det er postet av en person som jobber/har jobbet for en konkurrent (dette vet jeg). Det har heller ingenting med virkeligheten å gjøre, da det:

 

A: Ikke viser til konkrete eksempler på konstant dårlig kundeservice

B: Inneholder uriktige opplysninger.

 

Innlegget er vel også strengt tatt off topic. Det er vel bare å stikk ned til de og klage hvis du har noe å klage på?

 

Det kan hende jeg har vært ekstremt uheldig, men de klarte faktisk å bruke hele 5 uker på å sende meg et lagerført hovedkort. Det var først etter nærmere 4 uker med flere mail, telefonsamtaler og lovnader at kortet var på vei, at de endelig fant ut at kortet ikke lenger var på lager eller ble produsert. Måtte omsider betale et mellomlegg for å få et annet kort (det var en hundrings dyrere), fikk det til rimelig tid da.

 

Kan ikke si det imponerte meg.

 

 

Dette har skjedd meg med også, hos mange nettbutikker. Varer som får forskjøvet leveringsdato flere ganger, varer som er på lager når jeg bestiller men som ikke er det osv. Har innfunnet meg med at slik er det. Det er mange ledd en web-ordre skal igjennom før den blir sendt, og slikt som lagerstatus stoler jeg sjelden på. Er bare å sende mail til butikken og klage.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et triks sleipe nettbutikker har, de setter 1 på lager så man velger å handle der , så går ukene og etter 1 mail får man vite at den ble utsolgt rett forran nesa di og ny er bestillt fra fjernlageret (hvor den lå hele tiden og ble bestillt da man la inn bestillingen)

 

Det skjer hver eneste gang man skal ha en sær del som ingen har på lager, har de har de 1 og den kommer aldri før 2-3 uker.

 

 

Fåtallet har to nettverksporter.

14åringer som kjøper gamerpc , drar på TG samt har plass til et nettverkskort burde ha ett såppas oppegående hovedkort at man kan spille med pcen.

 

Nå kjøper jeg bare 3-4K hovedkort, men de 6 siste jeg har hatt har 2x1gb porter.

 

Greit at butikken glemte nettverkskort, men de hadde neppe tatt med 10GB kort :love:

Lenke til kommentar

har mye gode erfaringer med amentio. handler stort sett serverdeler der. (minne og sånt dill).

glemte de NIC's burde det ikke ta de så lang tid å få sent opp noen til hamar.

og hva skal man med 10Gb NIC's på et 1Gb LAN egentlig?

ingen kjangs for å makse det ut likevel.

skal man først ha høy hastighet så kjører man på fiber. ikke kobber.(for mye støy på kablene når du får lengder over epar meter.)

prøv 30 meter strekk med TP kabel. ikke en kjangs til å få 10Gb/s i overføring.

30 meter fiber: 10Gb/s, no problem.

men selvsagt.. fiber kort koster. en modulær fiber switch er ikke akurat billig heller.

 

god helg.

Lenke til kommentar

Njaaa. Kommer an på om kabelen ligger i støyutsatt område. Også hvilken Cat den er og hvor godt den er skjermet. Jeg har 10 meter kabel fra ruter til rommet mitt og mister ingenting av overføringskapasiteten på veien. Men så klart, På et arrangement som TG er det mye støy...

 

en anen ting også. Fiber er skjørt. Tror ikke det er smart og slenge en 10 meter kabel ut på gulvet for og si det sånn...

Endret av Refsa
Lenke til kommentar
og hva skal man med 10Gb NIC's på et 1Gb LAN egentlig?

Det var noen litt opp som brukte den grunnen til at de vil ha eget netverkskort i pcen.

 

 

Hvis nettbutikken glemte nettverkskort, de som da sitter uten nett har vel en pc som skulle ha vært på museum, de må vel ha en port.

Lenke til kommentar

LGA775 er vel ikke regnet som gammel helt enda vel? En litt overklokket C2Q kan matche en i7 920, og for min del er de ikke død da :)

 

Blir verre med Pentium 4 da :) Eventuelt med AMD som har ganske så mange sokler nå (AM2, AM2+, AM3), der de to siste enda er i bruk.

 

Du har selfølgelig helt rett i at en godt klokket [email protected] i de fleste spill eier en uklokket Ci7 920, og har du en C2Q på ~4.0ghz så bør man ikke tenke på CPU oppgradering med det første: http://www.tomshardware.co.uk/charts/2009-desktop-cpu-charts-update-1/benchmarks,60.html

 

Det er også få grunner til å bytte plattform, selv om mange mener det motsatte både når det gjelder dette og CPU. Er spill hovedfokus, og du ikke trenger SLI, så er grunnene for et plattformbytte ytterst få, og for det en oppgredering koster kan man få en rimelig bra GPU eller to, anbefaler heller en HD5970 på 775 og C2Q 45nm@4ghz enn Ci7 med jalla grafikk (gitt et fixed budskjett)...

Lenke til kommentar

10 Gbit/s nett kan fint gjøres med cat kabel.

Cat 6 skal kunne overføre opp til 10 000 Mbit/s (10 Gbit/s).

Da må jo nettverkskablene legges riktig, og terminering osv gjøres i henhold til standar.

Der er så enkelt at et cat 6 nettverk skal kunne overføre opp til 10 000 Mbit/s (10 Gbit/s). Hvis det ikke klarer det er det ikke et Cat 6 anlegg, siden det ikke klarer kravene.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Kategori_6-kabel

 

Espen

Lenke til kommentar

var veldig glad for hvor brukervennlige de var, på TG ^^

 

kjøpte meg et razer carcharias, som hadde en teit bass på høyre klokke, var skikkelig irriterende. gikk greit å kommunisere med, men den knirre-lyden var ikke til å komme unna til all slags bakgrunnsmusikk i spill. den var der, alltid. og siden dette headsetet gikk unna som varmt hvetebrød og var utsolgt, kunne de ikke la meg bytte til et nytt et, heller - på TG.

 

nå får jeg, derimot, et nytt carcharias sendt i posten. så, her sitter jeg og gleder meg som en liten unge, ble helt forelsket i det headsetet ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

"...dem hadde vi med 100 stykker av." :nei:

 

Norsk er tydeligvis fryktelig vanskelig å beherske.

Undersøkelser viser at når man knoter på sitt eget morsmål, knoter man desto enda mer på fremmedspråk.

Undersøkelser viser også at nordmenn behersker engelsk dårlig. (Men man tror at man er ekspert.)

Sammenhengen er åpenbar.

Lenke til kommentar

"...dem hadde vi med 100 stykker av." :nei:

 

Norsk er tydeligvis fryktelig vanskelig å beherske.

Undersøkelser viser at når man knoter på sitt eget morsmål, knoter man desto enda mer på fremmedspråk.

Undersøkelser viser også at nordmenn behersker engelsk dårlig. (Men man tror at man er ekspert.)

Sammenhengen er åpenbar.

 

Enig. Synes hele artikkelen er svak med tanke på språket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...