Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kortsluttet strømforsyning - hva dekker garantien?


Anbefalte innlegg

Da jeg skulle starte opp pcen i dag tidlig, så var det null reaksjon da jeg trykket på strømbryteren. I lengre tid har pcen hatt en irriterende viftelyd e.l., selv om den har vært skrudd av, derfor har jeg brukt en strømkontakt med bryter til å skru strømmen helt av. I dag er den lyden borte, men en høyfrekvent suselyd kan høres, så lenge det går strøm til forsyningen. I tillegg kjennes lukten av svidd plast. Det lyser ingen lys på hovedkortet.

 

Strømforsyningen er 4 år gammel og kontakten som omslutter kabelen kan rugges på, noe som gjør at strømmen brytes på datamaskinen. Derfor regner jeg med at strømforsyningen endelig har tatt kvelden og muligens tatt med seg hovedkortet. Hovedkortet er under 1 år gammelt.

 

 

Gjelder 5 års garantien på strømforsyningen også for andre komponenter den ødelegger, slik at jeg kan få dekket eventuelle kjøp av nye?

 

Strømforsyning:

HPU-4M580 Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort

 

Hovedkort:

Gigabyte GA-EP35-DS3L, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke garanti på strømforsyningen lenger, men du kan bruke reklamasjonsretten på den som er 5 år. Altså du kan reklamere på PSUen fordi det normalt ansees at den skal vare lengre enn 5 år. Garanti tiden er normal 2 år hvis jeg ikke tar feil, men for noen komponenter fra visse fabrikanter er garanti tiden kun 1 år.

 

Hvis hovedkortet også er "fried" så har du fortsatt garanti på det. Men det er ikke sikkert at HK har tatt kvelden. Før du skriker om garanti på hovedkort, prøv en annen PSU hvis du har mulighet til det.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...