Gå til innhold

Acer Aspire 8735G - Verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha ny pc, og vil ha en stor skjerm, altså 18".

Jeg har kommet over denne Acer Aspire 8735G og lurer på om den er verdt pengene, ettersom den er billigere enn andre 18". Har hatt Acer de siste gangene, og er veldig fornøyd, og prisen på denne gjør den mulig å kjøpe. Den blir nok brukt mest til Spill, Surfing og flere programmer på en gang. Noen erfaringer? Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke den til multitasking ville jeg kjøpt minst en core i3. T4400 prosessoren er dessuten forholdsvis svak. 240GTS er midt på treet. Personlig syntes jeg ikke den er verd pengene. Per dags dato ville jeg minimum kjøpt en core i3 prosessor og et HD5650 eller bedre.

Lenke til kommentar

Skal du bruke den til multitasking ville jeg kjøpt minst en core i3. T4400 prosessoren er dessuten forholdsvis svak. 240GTS er midt på treet. Personlig syntes jeg ikke den er verd pengene. Per dags dato ville jeg minimum kjøpt en core i3 prosessor og et HD5650 eller bedre.

Høres rimelig ut det ja, men da må jeg vell opp i pris?

Noen tips til andre 18"?

Lenke til kommentar

Egentlig ikke hehe. For 7000 får du ikke noen god 18.4" med nyeste prosessor eller grafikkort. Var i samme situasjon som deg for halvannen måned siden og fant ut at enten må man opp i pris eller så må man ned i skjermstørrelse. Kan være noen andre har noen tips men jeg har ikke funnet en brukbar 18.4" til syv lapper. "Beste" jeg så var noe med T6600 og Geforce 240 men det er ikke noe for fremtiden.En middelklasse laptop bør vel ha som mål at den kan karre til seg medium graphics i et år eller to fremover.

Lenke til kommentar

Skal du holde deg under 7000 er denne nok noe av det bedre du får:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=144975

 

Jeg kjøpte selv en Acer 7740 (den med core i5 istedenfor core i3). Har hatt den i over en måned nå og er veldig fornøyd. Skjermkortet - HD5650- krever veldig lite strøm og hele maskinen er overraskende kald.

Det høres veldig bra ut! Dette blir virkelig noe å vurdere. Men ser at det er i3 core. Dette funker vell? :)

Endret av KenMH
Lenke til kommentar

Skal du holde deg under 7000 er denne nok noe av det bedre du får:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=144975

 

Jeg kjøpte selv en Acer 7740 (den med core i5 istedenfor core i3). Har hatt den i over en måned nå og er veldig fornøyd. Skjermkortet - HD5650- krever veldig lite strøm og hele maskinen er overraskende kald.

Det høres veldig bra ut! Dette blir virkelig noe å vurdere. Men ser at det er i3 core. Dette funker vell? :)

 

Forskjellen mellom i3 og i5 er at i5 har turboboost,dvs at den "booster" seg opp til 2,5 GHz når du bare kjører en applikasjon. Både i3 og i5 har hyperthreading, noe som er bra når du multitasker. Du må selv avgjøre om det er verd 1000 spenn ekstra for en i5. Tror egentlig ikke det vil bety så mye når du spiller ettersom skjermkortet kommer til å være begrensningen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...