Gå til innhold

Dataingeniør eller ingeniør i nanoteknologi? Forslag til studier?


-GrAvYy

Anbefalte innlegg

Hei, søknadsfristen fir samordnaopptak er snart, og jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg vil videre. Men akkurat nå står det enten mellom å bli dataingeniør eller ingeniør i nanoteknologi. Jeg ser for meg at det kunne vært interessant å fremstille fremtidens materialer, elektriske komponenter eller bare drive med data. Men det jeg sliter litt med er valg av studier som tilfredsstiller interessene nevnt ovenfor.

 

Noen som har noen forslag til studier på østlandet innenfor dataingeniør eller nanoteknologi, og som kan fortelle litt om hva det omhandler, og kanskje jobbmuligheter i senere tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, søknadsfristen fir samordnaopptak er snart, og jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg vil videre. Men akkurat nå står det enten mellom å bli dataingeniør eller ingeniør i nanoteknologi. Jeg ser for meg at det kunne vært interessant å fremstille fremtidens materialer, elektriske komponenter eller bare drive med data. Men det jeg sliter litt med er valg av studier som tilfredsstiller interessene nevnt ovenfor.

 

Noen som har noen forslag til studier på østlandet innenfor dataingeniør eller nanoteknologi, og som kan fortelle litt om hva det omhandler, og kanskje jobbmuligheter i senere tid?

 

Hva med elektroingeniør i "nabolaget" for så å ta master senere på NTNU? Mye nano-teknologi som foregår der oppe.

 

Se også til Sverige. Kort vei fra Østlandet til sverige. De har flere kjente forskere innen nanoteknologi. Karolinska instituttet? Husker ikke helt, men mener å ha sett noe dokumentar om det...

 

(klype salt der!)

 

DrE

Lenke til kommentar

Jeg er enig med det DrErling påpeker. I tillegg er det en relativt smal sak å bytte fra en ingeniørgren til en annen under bachelorstudiet (eller senere) ettersom flere av fagene er felles. Det er da bare spesialiseringsfagene man må ta opp ekstra.

 

Det mener det skulle være flere tråder her om hva man en dataingeniør jobber med. Som dataingeniør jobber man først og fremst med drift, utvikling eller eventuelt man bygger på ingeniørgraden med videre studier. Bachelorgrad innen ingeniørfag passer godt for videre spesialisering (på universitet eller på høgskoler) på høyere nivå, eller f.eks. økonomistudier, organisasjon og ledelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, du er velkommen til å søke våre dataingeniørstudier, med spesialisering i enten embedded systems eller simulering og spillutvikling. Les mer på studiesidene: http://www.hibu.no/s.../dataingenior/. Disse studiene er på Kongsberg. På Hønefoss har vi årsstudium og bachelorstudium i It og informasjonssystemer. Les mer om det her: http://www.hibu.no/s...bud/itstudier/. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...