Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lys i dashbord, Peugot partner


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2000 Peugeot partner som jeg har kjøpt brukt. I vinter syntes jeg at det var så mørkt der som man kan stille på varmen, de tre "hjulene".

Skal det ikke være lys der?

Og his det er slik at det skal være lys der, hvor er pæra? Har kikket litt på det og det ser ut til at hele enheten må ut. Er litt usikker..

Er det noen som har gjort dette før?

 

Mvh

Jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da har jeg endelig fått byttet lyspærer i varme kosollen på dashbordet i Partneren.

 

Først ringte jeg til Bertil O Steen får råd og tips om hvordan man skulle gjøre det.

Her fikk jeg bare svada svar, sånn som : Ja guttane vet åssen det skal gjøres, må nok demontere litt ja, du kan bare bestille time så fikser vi det!

 

Da tenkte jeg at jeg får heller prøve litt selv

 

Først fjerner man cd spilleren og skrur ut fire torx skruer i holderen til cd spilleren (T15) og fjerner den.

Så fjerner man de fremste dekslene på midtkonsollen ved å skru ut to torx skruer, en på hver side.

Skru ut skruen som er festet til lufte kanalen, ta ut aske begeret og skru ut fire skruer til, to fremme og to opp mot cd spilleren. Så fjerner man den bakerste delen av mittkonsollen ved å skru ut to skruer ved håndbrekket og en på hver side helt bakerst.

Fjern den bakerste delen slik at den mitre delen kan føres lenger bakover.

Nå kan man med litt knoting få fjernet dekselet i midten av dashbordet til en av sidene.

For å løsne selve varme konsollen setter man et lite skrujern inn i bunn og bender forsiktig samtidig som man løfter/trykke forsiktig konsollen innover.

På baksiden her sitter det to pærer som man løsner ved å vri de 90 grader.

Stakk innom Biltema og kjøpte to pærer til 16.90 og voila, det ble lys!

Montering skjer i omvendt rekke følge.

Ca tid dette tar er 0.5 til 1 time.

Jeg brukte lenger tid men jeg knota litt i starten, så måtte jeg kjøpe pærer + ikke helt effektiv jobbing.

tok noen bilder men fikk ikke til å poste de!

 

Til sammenligning tar det 5 minutter å bytte pærer på Golf3 hvis man har pærene og en slange bit....

 

 

Topper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...