Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få venner?


Gjest Gutt 15

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 15

Hei, jeg er en gutt på 15 år som lurer på hvordan man får seg venner. Har i lengre tid gått på unormal skole, begynte nylig på normalskolen, folken der vet at jeg har gått på unormal skole. Så jeg er usikker, skal jeg bare gjøre det de gjør? Eller kommer de til å utnytte meg? Det er bare tanker dette her. Men lurer virkelig på hvordan det normale samfunnet virker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Som du sier, hvis noen utnytter deg, så kan de vel ikke kalles venner heller. Ekte venner tar deg for den du er, så vær normal, og følg tipset til minibil så går det der nok veldig bra skal du se. Alltid skummelt i starten, men det ordner seg alltid på et vis =)

Lenke til kommentar
Gjest gutt15

Dette minner veldig mye om meg. Går selv på en slik skole, 30 elever på alle klassene til sammen. Har akkuratt samme problem som deg, lite venner, vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dem osv.

Lenke til kommentar

Smil, vær blid og åpen. Viktig å vise interesse for folk og engasjere seg i andre når man prater. Ikke fortell så mye om deg selv i samtaler, men spør hva de driver med og hva de synes om saker og ting. Gi dem god respons med kroppsspråk (smil, nikk og ha god kroppsholdning - ikke sitt og heng lutrygget og slapp), du kan gjerne omformulere/gjenta det de sier for å signalisere at du lytter godt. f.eks, om en du snakker med sier "åh jeg er trøtt as" kan du f.eks si/spørre "Ja..? Sliten nå?" etc. og som sagt SMIL hvis det kan passe!

 

Gi gjerne mange komplimenter hvis det er noe som interesserer deg ved en person. Disse trenger ikke å være helt åpenbare som "Så fin jakke du har på deg" eller lignende, dette blir ofte også cheesy. Prøv deg heller med mer spontane kommentarer. f.eks om en sier han går på boksing og dette fascinerer deg kan du si "Serr? dritfett!" etc. du kan evt. gå videre og spørre etter komplimentet, i dette tilfelle kan du f.eks tilføye "holdt på lenge eller?" eller "hva fikk deg til å bli interessert i det?".

 

Stikkord:

1. Glem deg selv og få den/de du prater med til å fortelle om seg selv eller noe de er interessert i.

 

2. Smil og ha et åpent tiltalende kroppsspråk. Rett i ryggen, ikke kryss armer eller bein.

 

3. Gi komplimenter når du finner noe spennende eller liker noe ved en annen person, enten det går på hobby, klær, personlighet eller hva det måtte være.

 

Lykke til og ha det gøy med dine nye venner! :thumbup:

Lenke til kommentar

syntes du kan arrangere en fest og invitere alle de nye du vil bli venn med, finn på aktiviteter som du vet blir godt likt, evt spille cod på xbox, det er gøy for tiden. Skaff deg et lerret og en prosjektor også spiller dere 2 mot 2, så bestiller du inn et par pizzaer fra peppes og byr på pils. Bli litt mer høylytt og la de andre legge merke til deg. På mandag tar du på deg en kul t-skjorte, hvor det står: i had sex with your mom last night. Det blir kult :w00t:

Lenke til kommentar

Om du mente mitt innlegg så ler jeg.. Jeg kunne godt skrevet at du skal være deg selv, være greie mot alle og smile. Om du ikke er ute etter mer enn et vennskap med guttene kan jeg forsikre deg om at de fleste dagens 15-åringer ikke er ute etter gutter som gir komplimenter og smiler til andre gutter, om du ikke vil bli stemplet som en av skolens homofile. Det høres kanskje tøft ut, men sånn er dagens skolesamfunn. Mine forslag var kanskje drøye, men skal du "imponere" de andre guttene i klassen, må du være spontan og morsom. Alle vet at 15-åringer syntes det er kult drive hobbyer som eldre gutter driver med.

 

Personlig syntes jeg mitt forslag er det beste hittil. Skal ikke oppfordre deg til å drikke ulovlig, så vi kan streke ut den, men de andre aktivitetene anbefaler jeg på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...