Gå til innhold

Klikkelyd frå hardisk


Anbefalte innlegg

Får klikkelyder i Samsung spinpoint F1 (HD103UJ)- disken min. Finner ikkje den i bios eller i windows. 1tb med filmar osv. Er ikkje fullstendig krise då eg har backup på det meste, men ikkje alt. Har prøvd å la den ligge 1 døgn i frysen (Leste tipset for ei god stund sidan, eg veit ikkje eingong formålet). Viser fortsatt ingenting.

 

Finst det eit eller anna smart program/live-cd som fikser dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ikke kontakt med Samsung Spinpoint 320Gb disken min heller, og den lagde klikkende lyder en gang i blant.

Jeg prøvde også frysertrikset, men uten hell.

Jeg koplet den til eksternt med en USB-adapter og fant ut at et sted mellom romtemperatur og driftstemperatur fikk jeg kontakt med den i et par minutter eller mindre.

 

Jeg rakk å iverksette kopiering. Dette gikk fryktelig tregt, men den jobbet litt innimellom så det ut til.

Jeg lot den stå i fred, og etter ca. 8 timer hadde jeg faktisk fått ut alt.

 

Kanskje dette kan virke på din også?

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Oj, jeg glemte å nevne at jeg også testet å flytte over printplaten fra min andre disk som jeg kjøpte samtidig. Men desverre uten hell. Den oppførte seg faktisk helt likt selv med annen printplate, så det var nok en feil i selve disken :(

Det skal visst godt gjøres å få dette til å funke da de visstnok ofte bruker forskjellige programvareversjoner osv. flere ganger under produksjonen.

 

Men hvis man ikke er skvetten, kan man jo selvsagt prøve, men man risikerer jo at man ender opp med enda en død disk hvis man er uheldig :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Samsung spinpoint F1 (HD103UJ) som tok kvelden nå i vinter. Symptomene var at den vistes ved oppstart men falt ut etter alt i fra 5-30 min. Jeg fikk kopiert ut alt jeg trengte men det var veldig tregt. På samsung sine hjemmesider så er det et program for å diagnostisere disken som heter ESTOOLS. (du finner den under hdd seksjonen i faq)

 

ESTOOLS

 

Da jeg kjørte det så fikk jeg feilmelding om bad sectors. Siden disken bare var 6 mnd så var det bare å kontakte komplett.no, beskrive symtomene, hva jeg hadde gjort og å sende inn disken. 5 dager etterpå så fikk jeg ny disk i posten.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...