Gå til innhold

Star Trek: Voyager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig digger jeg den, ser på det meste Science Fiction og dette er en av mine favoritter, for slik som utviklingen ser ut nå kan slike reiser bli mulige.. Selv om det vil ta lang tid, så nylig en seriøst utprøvd teori om bruk av lasersegl som "motor".

Lenke til kommentar

Jeg ELSKER Science Fiction. Star Trek er rett å slett KULT, men jeg anbefaler nesten alt innen Science Fiction filmer og TV serier.

 

Jeg liker FarScape bedre enn Star Trek, men begge er brae

 

Skulle likt ha SCIFI channelen bare Science Fiction.

Lenke til kommentar
Jeg så ALLE som gikk på tv2, men har lastet noen fra nettet og føler det er nye skuespillere HELE tiden. Eller er det 2 forskjellige greier?

 

Nå er vel ikke jeg helt inne i det her, men det er en serie som går på tv2 nå hver søndag. Det tror jeg er den gamle (kvinnelig kaptein) og senere ble vel den nye med "John Luc Picard" laget.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å like Voyager. For meg vil det alltid være Next Generation som er suverent. Ingenting slår Data, Picard, Troy og Worf. Ja, jeg sa Troy. Hun er digg.

 

Og for meg var Data-slutten i Nemesis (den siste Star Trek-filmen) ganske enkelt rørende. Så ja, jeg elsker science fiction og Star Trek. Alt som har noe med fantasi, uutforskede verdener og sprudlende kreativitet å gjøre, er noe jeg elsker. Fantasy og science fiction er ganske enkelt tingen.

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å like Voyager. For meg vil det alltid være Next Generation som er suverent. Ingenting slår Data, Picard, Troy og Worf. Ja, jeg sa Troy. Hun er digg.

 

Og for meg var Data-slutten i Nemesis (den siste Star Trek-filmen) ganske enkelt rørende. Så ja, jeg elsker science fiction og Star Trek. Alt som har noe med fantasi, uutforskede verdener og sprudlende kreativitet å gjøre, er noe jeg elsker. Fantasy og science fiction er ganske enkelt tingen.

 

pfft, Troy er ingenting mot Seven! :p

Lenke til kommentar
så nylig en seriøst utprøvd teori om bruk av lasersegl som "motor".

"Snurrebass" som føyk opp?

På discovery? Det var ganske fedt.

 

Det har jeg ikke sett, men denne teorien var at du kunne bruke et "laser-array" dvs. veldig mange lasere som står i formasjon foran solen og bruker dens energi til å produsere veldig sterke laserstråler.

 

Deretter bretter man ut et "lasersegl" som er en sirkel på ca 800m i diameter bak "stjerneskipet". Dette laserseglet består av et materiale som er utprøvd at gjør motstand mot energipakkene i lyset. (les:fotoner).

 

Og dermed jo lenger vekk fra "laser-array`et" skipet kommer, vil det øke hastigheten opp mot lystets hastighet.

 

Det gikk et program om dette på NRK her om dagen.

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å like Voyager. For meg vil det alltid være Next Generation som er suverent. Ingenting slår Data, Picard, Troy og Worf. Ja, jeg sa Troy. Hun er digg.

 

Og for meg var Data-slutten i Nemesis (den siste Star Trek-filmen) ganske enkelt rørende. Så ja, jeg elsker science fiction og Star Trek. Alt som har noe med fantasi, uutforskede verdener og sprudlende kreativitet å gjøre, er noe jeg elsker. Fantasy og science fiction er ganske enkelt tingen.

 

Akk, den slutten med Data gjorde det vanskelig å ha det gøy på byen etter nattforestillingen. Nemesis er egentlig en bra film med tyngde, ihvertfall for de som kjenner crew`et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...