Gå til innhold

Hvilken hvitvin passer for meg?


Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg på fester helst drikker hvitvin da jeg ikke liker øl, hvor jeg også føler at jeg blir mer full av dette. Problemet er at jeg i utgangspunktet ikke liker vin, samtidig som jeg virkelig ikke har peiling på verken sødme, friskhet eller fylde. I det siste har jeg holdt meg til Riesling med grønn kork, tror det er 10,5 % alkohol i den. Denne går forsåvidt greit å drikke, men har begynt å mislike den, siden jeg ikke er noen særlig fan av vin. Prøvde meg på en eller annen Rieslingvin fra Australia for ikke så lenge siden, og denne var så forferdelig at jeg brakk meg og ikke fikk den ned. Var halv på alle de tre symbolene.

 

Kan noen anbefale meg noen hvitviner som ikke har noe særlig smak ol.?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hadde sikkert likt Happy cat fra moselland. Blue angel og blue nun er også alternativer. Ellers har du moselland ars vitis, avantgarde fra samme produsent. Skal du ha noe som kanskje er litt "bedre" vin så kan du prøve Vouvray, en fransk søt hvitvin.

Hvis du absolutt ikke liker noen av disse kunne du prøvd fruktvin, feks en solbærvin som heter Cassandra, smaker omtrent som solbærsaft, tilsvarende har du kirsberry, dansk kirsebærvin.

Ellers har du jo og peachcanei som er noe i samme gata, med ferskensmak, smaker som iste om jeg skal sammenligne med noe.

Skal det være enda søtere kan du jo gå over på likører feks. Fruktlikør med feks banansmak, melonsmak, osv. Hvis du liker kaffe kan du feks forsøke baileys coffee.

Madeira og dessertviner er jo forsåvidt og søte, det og kan jo være verdt et forsøk.

 

Håper det hjalp!

 

Mvh.

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...