Gå til innhold

Hvordan legge på seg


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 173 cm høy og veier 56 i kg og selv om jeg ligger marginalt over grensen i bmi av hva som sies å være normal vekt så føler jeg meg selv som veldig undervektig. Kan for eksempel ta rundt mine egne håndledd uten problemer. Jeg har lyst til å legge på meg, men har liten peiling på hvordan jeg kan gjøre dette på best mulig måte. Vet selvfølgelig at man må få seg i mye mat, spesielt siden jeg trener fotball fem ganger i uken, men hva er viktig å spise og viktig å holde seg unna? Hvor mange ganger bør man spise om dagen? Er weight gainers som Big Mass å anbefale?

 

Har egentlig ikke noen planer å legge på meg mer muskler selv om jeg er under gjennomsnittet svak, jeg vil rett og slett legge på meg mer fett så jeg ser mer "normal" ut.

 

Takk for svar.

Endret av Sinilio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var berre et tips til korleis han kan greie å komme i overskudd.

 

Både for han og deg gjelder det at du må ligge i overskudd for å øke i vekt, og då må nok meir enn melk til. En liter heilmelk er vel litt over 600kcal, drikker du 5 liter av det om dagen vil dei aller fleste ha dekt behovet sitt, så du kan greie det med kun melk og. Men pass på magen, blir fort dårlig av så mykje :p

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

Det var berre et tips til korleis han kan greie å komme i overskudd.

 

Både for han og deg gjelder det at du må ligge i overskudd for å øke i vekt, og då må nok meir enn melk til. En liter heilmelk er vel litt over 600kcal, drikker du 5 liter av det om dagen vil dei aller fleste ha dekt behovet sitt, så du kan greie det med kun melk og. Men pass på magen, blir fort dårlig av så mykje :p

 

Ja drikk 5 liter melk og du vil få problemer med nyrene :) Kjempe smart :thumbup:

Lenke til kommentar

Opp i vekt er egentlig ganske enkelt. Spis mat. Går du ikke opp, spis mer.

 

Melk er en grei måte å få i seg kalorier og bra med proteiner, men ikke drikk så veldig mye. Jeg drakk før 4 liter melk + 2 liter med vann, jeg var konstant tørst så jeg gikk til legen for å sjekke om jeg hadde diabets. Ikke noe galt med meg, kolestrolet, blodsukkeret osv var helt perfekt, men så spurte han hvor mye jeg drakk på en dag. Joda, det viste seg at jeg hadde nedsatt nyre funksjon.

 

Alt feit mat funker, smør, oljer, kjøtt osv er full i kalorier. Du kan starte med å ta 50g smør hver morgen før du går ut døren. En kjapp måte å få i seg 400+ kalorier :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Klart nyrene får problem med 5 liter melk pluss vatn, eg skreiv egentlig ikkje heller at eg anbefalte det, men skjønner det kan tolkast sånn. Var berre et tips til korleis han kan få i seg næring.

 

Oljer er bra. Viss du orker å ta noken teskeier med olivenolje kver dag, så blir det fort noken hundre kcal.

 

Et variert, et mat med fett og proteiner, og et mykje ;)

Lenke til kommentar

Man skal høre mye; som f.eks. at olivenolje vil hjelpe om man vil legge på seg.. Fytterakker'n.

 

Viss du virkelig sliter med å legge på deg, blir altfor mett før du har nådd overskudd, så kan du ta noken spiseskeier med olje kver dag for å nå det. Spør som Pollador, koffor skulle det ikkje det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...