Gå til innhold

3 røde lys....garanti?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tillater meg og sitere

 

I Norge har vi lovfestet "Reklamasjonsrett". Det betyr at produsenten stilles til likt ansvar i Norge uavhengig av hvilke "Garantier" de gir. Om en produsent f.eks. gir 1 års garanti i England, vil de likevel være pliktig til å påta seg det samme "garanti" ansvar i Norge for det samme produktet, men da i minst 2 år. Eller som det heter: "Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år." §27 i forbrukerkjøpsloven.

 

Hvorvidt MS definerer sitt produkt som noe som skal være vesentlig lengre enn 2 år kan jo diskuteres, men tror det ikke stiller så sterk dersom det skulle oppstå en tvist som blir klaget inn til forbrukerutvalget.

Lenke til kommentar

Microsoft har 5 års reklamasjonsrett i Norge på Xboxer.

 

Garantien er dog bare 2 år (3 år på 3 röde lys og 1 år på tilbehör)

 

Garanti = produsentens lovnader

Reklamasjonsrett = Norges lov

 

Så, om konsollen er under 5 år så vil du få en gratis reparasjon av Microsoft (frakt inkludert). Gå inn på xbox.com - registrer konsollen - bestill reparasjon. Får du problemer eller ikke vet hvordan du skal gjöre det, ring xbox kundestötte (gratisnummer)!

 

Lykke til

 

Edit:

 

Normal reparasjonstid = max 3-4 uker

Endret av Tulelgeit
Lenke til kommentar

Har fått noe bekreftelse papirer på epost som jeg må skrive ut.

Er det sånn at jeg bestiller avhenting av konsollen hos meg via upc.com eller skal jeg ringe?

Bor litt avsidesliggende så får ikke fysisk levert konsoll til UPC.

Hva hvis de kommer å henter konsollen mens man er på jobb?

Håper noen kan forklare litt da de har gjort om rutinene helt siden sist jeg hadde ROD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...